سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش ۶۵ سانتی متری برف در ارتفاعات سوادکوه

بیشترین میزان بارش برف در ارتفاعات سوادکوه ۶۵ سانتی متر گزارش شده است.

اصغر بسطامی رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه بارش باران و برف که از شنبه شب در استان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد، گفت: از شنبه شب تا صبح امروز بیشترین میزان بارش برف در ارتفاعات منطقه آلاشت و تیلم سوادکوه و تونل کندوان به ترتیب  ۶۵ و ۶۰ سانتی متر برف گزارش شده است.

وی افزود: در این مدت بارش ۵۳ سانتی متر برف در منطقه کندلوس کجور، ۵۰ سانتی متر برف  در منطقه گدوگ سوادکوه و ارتفاعات هزار جریب نکا ثبت شده است.

بسطامی با بیان اینکه بارش باران و برف در استان به صورت پراکنده ادامه دارد، گفت: بیشترین میزان بارش باران مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان در بورخانی سوادکوه و گلیا بندپی شرقی بابل و دشت ناز ساری و بلیران اآمل به ترتیب ۶۵، ۵۲ و ۵۰ میلی متر ثبت شد.

رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران با بیان اینکه در این مدت بلده با دمای کمینه ۷.۱ - درجه سلسیوس سردترین و بالاترین دما و بابلسر با دمای بیشینه ۱۰.۶ درجه سلسیوس گرمترین نقطه مازندران بود، افزود: این سامانه بارشی صبح فردا سه شنبه از مازندران خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش برف در مناطق کوهستانی مازندران موجب لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و اختلال در تردد خودرو‌ها شد به رانندگان توصیه کرد هنگام عبور از مناطق برفگیر خوراک و پوشاک گرم و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

انتهای پیام/آ

ثبت بارش برف ۶۵ سانتی متری در مازندران

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.