وی ادامه داد این دانشگاه که یکی از مهمترین نهادهای پزشکی حال حاضر کشور است تعداد زیادی از استعدادهای کشور را در خود جا داده که امیدواریم به خوبی آنها را تربیت کند.
لاریجانی گفت: بعد از انقلاب اسلامی رشد نسبتا تندی در همه زمینههای پزشکی داشتیم به طوری که تعداد پزشکان عمومی ۷ برابر و پزشکان تخصصی محدود ۷۰ برابر شد، در حال حاضر حدود ۶۶ دانشکده برای تدریس علوم پزشکی داریم تعداد مراکز تدریس در زمینه phd حدود ۲۶ برابر شده و تعداد و حدود ۹۰ مراکز غیردولتی آموزش پزشکی داریم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶۰ هزار دانشجو در حوزههای پزشکی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: توسعه سلامت نه تنها در کشور ما بلکه در همه جهان نیازمند آموزش و تامین نیروهای سلامت است، نباید صرفا به دنبال تربیت نیروهای متخصص باشیم، بلکه تربیت معلم و گزینش درست نیز اهمیتی بسیار دارد.
معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: باید در بحث آموزش با توجه به نیازهای بومی به کارگیری ظرفیتها بپردازیم و از امکانات نوین برای بهبود آموزشها استفاده کنیم. در حال حاضر بسیاری از دانشگاهها در سطح دنیا به صورت مجازی برگزار میشو،د باید به دنبال آن باشیم تا با تحولات جهانی انطباق داشته باشیم و ارتباط بین المللی خود را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: راه دستیابی به تحولات نام برده شده استفاده از سیستمهای تحولی است که پیش از این طراحی شده است. باید مسیر بین المللی سازی را دنبال کنیم و از ظرفیتهای کشورمان برای توسعه و ارزیابی نحوه آموزش استفاده کنیم، تحول آموزش پزشکی با توجه به تحولات این چهار به سرعت بسیار بالایی دارند پس باید با دیدگاههای مختلف مسیر تحول را بررسی کنیم تا با همین سرعت پیشروی ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/