سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید نخستین نانو کپسول‌های پلیمری ایران در سبزوار

عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: تولید این نانو کپسول‌ها طی یک پروژه تحقیقاتی چهار ساله با هدف بهینه سازی مصرف سوخت برای نخستین بار در کشور صورت گرفت.

به گزارش  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، غلامعلی فرزی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه اکتان افزا‌ها برای بهسوزی بنزین در دستور کار وزارت نفت و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت قرار دارد، گفت: در این پروژه ۲ اکتان افزا که مشکلات عملیاتی و یا زیست محیطی داشتند در داخل پوسته‌ای از پلیمر در مقیاس نانو، طی فرایند فوق پیشرفته کپسوله شدند و پایداری و کیفیت این کپسول‌ها در حفظ و نگهداشت این اکتان افزا‌ها بررسی شد.

وی با تاکید بر اینکه درصدد ثبت اختراع این دستاورد هستیم، افزود: همچنین نتایج و دانش فنی این دستاورد فناورانه را به زودی در سطح ملی تدوین خواهیم کرد و آمادگی فروش دانش فنی در مقیاس صد تن در ماه را خواهیم داشت.

فرزی تصریح کرد: این دستاورد پژوهشی در قالب رساله دکتری اقای حمیدرضا عظیم دانشجوی دوره دکتری رشته مهندسی مواد پیشرفته دانشگاه حکیم سبزواری با عنوان ” سنتز و‌بررسی نانو کپسول‌های پلیمری محتوی مواد اکتان افزای بنزین »به پایان رسیده است.

انتهای پیام//م.ن


نانو کپسول‌های پلیمری برای نخستین بار در سبزوار تولید شد

برچسب ها: بنزین ، علم و فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.