سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه شاخص‌های بهداشتی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توسعه شاخص‌های بهداشتی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی می‌باشد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حمید رضا بهرامی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آیین افتتاح همزمان ۵۴ پروژه بهداشتی، درمانی و خدماتی که به صورت نمادین در مرکز بهداشت شماره ۵ برگزار شد گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۳ خانه بهداشت در استان فعال بود که در حال حاضر به ۷۳۱ خانه بهداشت رسیده است. همچنین تعداد مراکز بهداشتی درمانی از ۵۴ واحد به ۳۲۳ واحد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی میزان مرگ و میر مادران باردار ۱۳۷ مورد در هر یک صد هزار تولد زنده بود که این میزان به ۱۸.۸ دهم درصد هزار نفر رسیده است تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی میزان مرگ و میر کودکان زیر یک سال ۱۱۱ نفر در یک هزار نفر بود که این میزان در حال حاضر به ۱۸.۵ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه جایگاه امروز کشور در توسعه خدمات بهداشتی و درمانی ثمره تلاش و مجاهدت افرادی است که شبانه روز برای خدمت به میهن اسلامی تلاش کردند گفت: برگزاری جشن تکمیل خانه‌های بهداشتی و ساخت ۶۲ خانه بهداشت جدید در استان، اجرای ۳۰۰ پروژه بهداشتی در قالب تفاهم نامه سه جانبه، بهبود استاندارد‌های بهداشتی، جذب یک هزار و ۸۰۰ نیروی جدید در قالب برونسپاری، تحول در تنوع خدمات و افزوده شدن کارشناسان تغذیه و روانشناس به تیم‌های سلامت، رشد شاخص‌های بهداشتی از جمله خدمات و اقداماتی است که در این دوره انجام شده است.

بهرامی افزود: رشدی که در حوزه بهداشت در این مدت صورت گرفت موجب شده است که در حال حاضر ۷۰ درصد واحد‌های بهداشتی در مالکیت دانشگاه باشد.

وی با اشاره به افتتاح ۵۴ پروژه بهداشتی و درمانی و خدماتی در دانشگاه تصریح کرد: این طرح‌ها با وسعت ۲۶ هزار و ۸۲۴ متر مربع و ۳۹ میلیارد و ۸۸۵ میلیارد تومان در مناطق مختلف زیر پوشش دانشگاه به بهره برداری رسید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد: پروژه‌های بهداشتی که در حال حاضر به بهره برداری رسید در راستای تفاهم نامه سه جانبه اجرا شده است و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز برای تجهیز ان اختصاص یافته است.
 
انتهای پیام//ح.ص
 

افتتاح ۵۴ پروژه بهداشتی و درمانی و خدماتی در دانشگا ه علوم پزشکی مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.