سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آکسیوس گزارش داد؛

ترامپ، رئیس‌جمهوری که بیشتر وقت خود را صرف توئیت کردن و تلفن زدن می‌کند

آکسیوس گزارش داد پس از انتخابات میان دوره‌ای کنگره، ترامپ نزدیک به ۶۰ درصد زمان خود را صرف توئیت کردن و تلفن زدن کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آکسیوس روز یکشنبه به نقل از منابع کاخ سفید گزارش داد پس از انتخابات میان دوره‌ای کنگره سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نزدیک به ۶۰ درصد از زمان خود را صرف کار‌هایی از جمله توئیت کردن و تلفن زدن کرده است.

برنامه‌های خصوصی ترامپ که آکسیوس توسط منابع ناشناس در کاخ سفید به آن‌ها دست یافته است، دربرگیرنده تقرییا برنامه کاری هر روز رئیس جمهور از زمان پس از انتخابات میان دوره‌ای کنگره بود.  منابع کاخ سفید از اصطلاح «زمان اجرایی» استفاده کردند و به گفته آن‌ها به زمانی اشاره دارد که رئیس جمهور آمریکا صرف تماشای تلویزیون، تماس تلفنی، انتشار توئیت و برگزاری جلسات می‌کند. براساس گزارش آکسیوس، ترامپ ۲۹۷ ساعت را در «زمان اجرایی» گذارنده است. براساس این گزارش، ترامپ بیش از نیمی از زمان خود را در سه ماه گذشته  صرف چنین کار‌هایی کرده است.

در گزارش آکسیوس به نقل از ۶ منبع ناشناس آمده است ترامپ سحرخیز است، معمولا قبل از ساعت ۵ صبح از خواب بیدار می‌شود و اغلب پنج ساعت اول روز خود را در محل اقامتش در کاخ سفید صرف تماشای تلویزیون، خواندن مقالات و پاسخ دادن به مواردی می کند که مشاهده کرده و یا از طریق دستیاران خود، اعضای کنگره، دوستان، مقامات دولتی و مشاوران غیررسمی می‌شنود.

به نظر می‌رسد این اطلاعات درز یافته، با برنامه‌های قبلی اعلام شده از سوی کاخ سفید درباره برنامه کاری رئیس جمهور در مغایرت است. براساس گزارش آکسیوس در برخی روز‌ها ممکن است ترامپ کل روز خود را صرف چنین کار‌هایی کند، اما الزاما به این معنی نیست که رئیس جمهور همیشه وقتش را به این صورت می‌گذراند. یک مقام ارشد کاخ سفید به آکسیوس گفت: او همیشه در حال تماس با دیگران و صحبت کردن با آنهاست. او همیشه در حال انجام کاری است که نباید باشد. 

در گزارش آکسیوس آمده است صبح ترامپ اغلب شامل تماس با وزرای کابینه، جلسات سیاسی و شخصی با وکلای خود است که در برنامه اعلام شده، به آن‌ها اشاره نمی شود. به اذعان همگان، ترامپ برنامه خود را به نحوی مدیریت می‌کند که شبیه هیچ رئیس جمهور دیگر آمریکا نیست. کریس ویپل، نویسنده کتابی درباره رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، گفت زمان رئیس جمهور مهمترین دارایی هر ریاست جمهوری است. ترامپ فردی است که به مفهوم یک ریاست جمهوری بدون ساختار، معنای جدیدی داده است. این موضوع در اظهارات سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز منعکس شد. سندرز گفت: رئیس جمهور ترامپ نسبت به همتایان پیشین خود روش متفاوتی دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.