سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار تربت جام:

شهروندان تربت جام به پرداخت عوارض شهری اهمیتی نمی دهند

شهردار تربت جام گفت:شهرداری‌برای خدمات رسانی بهتر نیازمند دریافت مبالغ عوارض در راستای مصوبات شورای اسلامی شهر است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی حسینی شهردار تربت جام با تأکید بر اینکه سهم پرداخت شهروندان در پرداخت عوارض سالیانه املاک حدود ۸ درصد است گفت: به رغم اینکه شهرداری تربت جام تمام توانشان برای ارائه خدمات به مردم به کار می‌برد، اما دخل با خرج شهرداری همخوانی ندارد. این نیز به این دلیل است که حدود ۹۲ درصد مردم عوارض شهری شان را به موقع پرداخت نمی‌کنند؛ بنابراین شهرداری ناچار می‌شود با کمترین منابع مالی از پروژه‌های بزرگ دست بکشد و همین موضوع در طولانی مدت مشکلاتی را برای شهر به بار خواهد آورد.

وی تصریح کرد: تربت جام با جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزارنفر و به عنوان یک قطب جمعیتی در استان مطرح است، اما مردم شهر کمتر توجهی به پرداخت عوارض شهری دارند. این در حالی است که شهرداری به عنوان یک سازمان غیر دولتی از اعتبارات دولتی بر خوردار نمی‌شود و پروژه‌ها یش را با استفاده از عوارضی که مردم پرداخت می‌کنند، پیش می‌بارد.

شهردار تربت جام گفت: از مجموع ۲۵ هزار واحد تربت‌جام حدود ۸ هزار ملک بالای ۵۰۰ هزار تومان بدهی عوارض سالیانه دارند که مجموعا ۸ میلیارد تومان شهرداری تربت‌جام از این املاک طلبکاری دارد.

حسینی نپرداختن عوارض شهری توسط مردم را به عنوان یکی از مشکلات پیش روی شهرداری تربت جام دانست و افزود: علی رغم اینکه در سال جاری تبلیغات گسترده‌ای در سطح شهر انجام شد و جوایز مختلفی همچون دو دستگاه خودرو، ۵۰ دستگاه دوچرخه و کمک هزینه خرید لوازم خانگی در نظر گرفته شد تنها ۸ درصد از مردم عوارض خود را پرداخت کردند و این نشان دهنده این مسئله است که حدود ۹۲ درصد مردم عوارض پرداخت نمی‌کنند و هرچند در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ۳۰ در صد تخفیف عوارض ساختمانی، تراکم، کسبی، بهای خدمات تفکیک و تعیین کاربری تا پایان بهمن ماه سال جاری داده شده است.
 
وی با اشاره به قطع کمک‌های مالی دولت به شهرداری‌ها تصریح کرد: زمانی دولت به شهرداری‌ها در اداره امور کمک مالی می‌کرد، ولی متأسفانه یک سالی است که کمک‌های مالی دولت به شهرداری‌ها قطع شده و شهرداری با درآمد‌هایی که به دست می‌آورند هزینه‌های جاری خود را تأمین می‌کند.

امیر قربانی رئیس اداره شهرسازی و معماری شهرداری تربت جام هم گفت: مشارکت شهروندان با شهرداری در راستای واریز عوارض می‌تواند شهر را در مسیر توسعه و بالندگی قرار دهد.

وی تصریح کرد: عوارض سالیانه (نوسازی) از جمله درآمد‌هایی است که دریافت آن موجب افزایش منابع درآمدی این دستگاه و نیز خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به شهروندان می‌گردد.

رئیس اداره شهرسازی و معماری شهرداری تربت جام تعداد املاک این شهر را حدود ۲۵ هزار ملک اعلام کرد و گفت: تعداد ۲ هزار و ۹۲۴ مالک در ۹ ماهه سال جاری به این واحد مراجعه کردند که نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان در قالب تسویه حساب یا به‌صورت علی‌الحساب مبلغی از بدهی خود را پرداخت کردند.

قربانی درآمد آبان و آذر امسال را با مراجعه ۵۰۹ نفر، ۱۷۵ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: کل بازدید‌هایی که در ۸ ماهه ابتدایی سال صورت گرفته ۳ هزار و ۳۸۴ مورد بوده که ۲ هزار و ۸۱۰ مورد به جواب رسیده است و ۵۷۴ مورد در حال پیگیری است.

وی در خصوص بدهی‌های معوقه املاک شهر تصریح کرد: افرادی هم هستند که سالیانه به‌صورت مرتب عوارض سالیانه خود را پرداخت می‌کنند و به عنوان افراد خوش‌حساب در سیستم ثبت هستند و قطعاً شهرداری در ارائه خدمات به این افراد توجه بیشتری خواهد داشت و از این افراد تقدیر می‌کند.

رئیس اداره شهرسازی و معماری شهرداری تربت جام گفت: امید است با انجام اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از طرف شهرداری با مدیریت شهردار محترم بتوانیم رضایت شهروندان را جلب نماییم و اجرایی شدن آن تنها با تعامل شهروندان و پرداخت به‌موقع عوارض سالیانه ملک خود محقق می‌شود.

انتهای پیام//س.ج
 

تربت جام عنوان یک قطب جمعیتی در استان مطرح است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.