سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارندگی در ۸ ایستگاه بارانسنجی سیستان و بلوچستان از ۴۰ میلی متر عبور کرد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با تقویت سامانه بارشی در بعدازظهر یکشنبه و ریزش سنگین باران در برخی نواحی جنوب استان، تا کنون ۶۰ میلی متر باران از ایستگاه بارانسنجی «اسپکه» از توابع نیکشهر گزارش شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از صبح یکشنبه تا کنون حداقل از هشت ایستگاه بارانسجی توابع شهرستان‌های چابهار و نیکشهر بارش‌های بیش از ۴۰ میلی متر گزارش شده که بیشینه بارندگی‌ها مربوط به روستای اسپکه در شهرستان نیکشهر با ۶۰ میلی متر باران است.

وی ادامه داد: در مجموع از روز گذشته که فعالیت سامانه بارشی از شهر چابهار و نواحی ساحلی سیستان و بلوچستان شروع شد، امروز دامنه و شدت ریزش‌ها گسترده‌تر شد و بیش از ۱۰ شهرستان را فرا گرفت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تا کنون از ۴۵ ایستگاه هواشناسی و بارانسجی نواحی جنوبی و مرکزی استان گزارش بارندگی شده است که هسته بارش‌ها مربوط به شهرستان‌های نیکشهر و چابهار بوده است.

حیدری با بیان اینکه هم اکنون بارش شدید باران در منطقه آزاد چابهار و برخی نواحی جنوب سیستان و بلوچستان در حال باریدن است، افزود: علاوه بر بارش‌های روز گذشته چابهار، امروز نیز بارش‌های قابل توجهی از ایستگاه‌های بارانسنجی «پلان» و «شارک» این شهرستان به ترتیب ۵۲ و ۴۳ میلی متر گزارش شده است.

وی ادامه داد: چابهار نه تنها در سال زراعی جاری که از ابتدای سال شمسی، بدترین شرایط بارشی استان را به خود اختصاص داده و تا پیش از این سامانه هیچ بارشی به خود ندیده بود که این موضوع سبب نگرانی کشاورزان و بهره برداران بخشی کشاورزی شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی این سامانه بارشی روز دوشنبه نیز همانند روز یکشنبه ادامه پیدا کرده و اکثر نواحی جنوبی و مرکزی استان را فرا می‌گیرد. البته برخی نواحی نیمه شمالی استان نیز با شدت کمتر شاهد فعالیت این سامانه بارشی خواهند بود.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارش ها، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن معابر قطعی است لذا توصیه می‌شود هشدار‌ها را جدی گرفته و از تردد‌های غیر ضروری در نواحی فعالیت سامانه بارشی به ویژه در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود.

وی افزود: گزارش‌های محلی حاکی از سیلابی شدن بسیاری از رودخانه‌های نواحی جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان نیکشهر است.

به گفته مرکز مدیریت راه‌ها به علت طغیان رودخانه‌های جنوب سیستان و بلوچستان محور‌های مواصلاتی فنوج - اسپکه، نیکشهر- چاهان - زرآباد، فنوج - رمشک و نیکشهر - بنت تا اطلاع بعدی مسدود است.

بر اثر شدت بارندگی‌ها آموزش و پرورش فردا مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی شهرستان نیکشهر را در دو نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام کرده است.

انتهای پیام/ز

بارندگی از مرز ۴۰ میلی متر عبور کرد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.