سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید ونزوئلا بر افزایش همکاری‌های دوجانبه میان مسکو و کاراکاس

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد کاراکاس نه تنها قصد کاهش همکاری‌های اقتصادی خود با روسیه را ندارد، بلکه در پی افزایش آن نیز هست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دِلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا، شب گذشته بر افزایش همکاری‌های اقتصادی این کشور با روسیه تاکید کرد.

وی روز گذشته پس از دیدار با نمایندگان شرکت‌های روسی، در یک نشست خبری گفت: ونزوئلا قصد ندارد از میزان همکاری‌های اقتصادی خود با روسیه بکاهد، بلکه به دنبال توسعه روابط دوجانبه نیز است.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی اظهار داشت دولت کنونی خواستار نظر مردم در مورد برگزاری انتخابات است.

او گفت: ما می‌توانیم از طریق مکانیسم قانونی پارلمان با مردم مشورت کنیم ... البته ما به دنبال حل مسالمت آمیز مسائل با ایجاد گفتمان هستیم.

این مقام در انتهای اظهاراتش، بیانیه دونالد ترامپ -رئیس جمهور آمریکا- را در مورد اعزام نیروی نظامی به ونزوئلا را محکوم کرد و آن را دخالت خارجی در امور داخلی کشورش دانست.

خوآن گوایدو، رئیس مجلس ملی ونزوئلا و سرکرده مخالفان این کشور، در ۲۳ ژانویه خود را به عنوان رئیس جمهور موقت کشور معرفی کرد. آمریکا و تعدادی از کشور‌های دیگر ضمن حمایت از گوآیدو، ریاست جمهوری او را به رسمیت شناختند. در همین حال، روسیه در کنار چین و مکزیک، از رئیس جمهور نیکولاس مادورو به عنوان تنها رهبر قانونی ونزوئلا حمایت کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته اعلام کرد هدف جامعه بین المللی باید کمک به حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی ونزوئلا بدون دخالت مخرب از فراسوی مرز‌های این کشور باشد.

انتهای پیام/

تاکید ونزوئلا بر افزایش همکاری‌ها با روسیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.