سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همه چیز درباره یک سنگ کمیاب به نام سنگ آمولیت +بررسی قدرت های متافیزیکی این سنگ

سنگ آمولیت با درجه سختی ۵/۴ به مراقبت ویژه نیازمند است؛ هنگام استفاده از جواهرات دارای آمولیت باید از تماس آن با هرگونه مواد اسیدی، آمونیاک و اسپری‌های مو و عطر ممانعت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سنگ آمولیت متعلق به گروه کوچکی از سنگ‌های جواهر ارگانیک است که یکی از کمیاب ترین سنگ‌های جواهری روی کره‌ زمین محسوب می‌شود و امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به بررسی خواص متافیزیکی سنگ آمولیت  بپردازد.

سنگ آمولیت؛ جواهری کمیاب

سنگ آمولیت را با نام امونیت نیز می‌شناسند که حقیقتا یکی از کمیاب ترین سنگ‌های جواهری بر روی کره‌ی زمین محسوب می‌شود.

سنگ آمولیت متعلق به گروه کوچکی از سنگ‌های جواهر ارگانیک است که شامل کهربا، مرجان، کهربای سیاه و مروارید است.

جالب است بدانید؛ سنگ آمولیت از بقایای پوسته‌ فسیلی امونیت که عمدتا آراگونیت تشکیل شده و این همان ماده‌ای است که مروارید براق را تشکیل می‌دهد.


این مطلب را از دست ندهید: رازهایی جالب درباره سنگ مروارید


رنگ بسیار جذاب، عقیق مانند، رنگین کمانی معمولا به رنگ‌های سبز و قرمز هستند، اما رنگ‌های طیفی نیز یافت می‌شوند؛ امولیت درجه بالا نباید ماتریس قابل مشاهده‌ای از خود نشان دهد.

انتظار می‌رود که منابع و ذخایر امولیت در طول بیست سال آینده از بین خواهند رفت؛  امولیت اغلب سطح پوسته پوسته یا «پوست اژدهایی» دارد که این ویژگی در صورتی که بیش از حد باشد؛  از ارزش سنگ امولیت  می‌‎کاهد.

سنگ آمولیت به صورت رنگین کمانی از رنگ‌ها یافت می‌شود، اما گرانبها‌ترین و نادر‌ترین رنگ‌های آن قرمز، طلایی، سبز، آبی و ارغوانی هستند؛ آمولیت‌ها باید حداقل از دو رنگ برخوردار باشند (انواع سه رنگ آن از ارجحیت بیشتری برخوردار است).

جلا، درجه و رنگ آمولیت سه عامل مهم تعیین کننده در بررسی کیفیت این سنگ هستند.

هر چه سنگ‌ها پر رنگتر و براق‌تر باشند، مرغوب ترند.

سنگ‌هایی که دارای الگو‌های خاص مانند الگو‌های ریبونی (Ribbon)، شیشه‌های لک دار یا طرح دار هستند جزو انواع با کیفیت اعلا در نظر گرفته می‌شوند.

نحوه نگهداری سنگ آمولیت

سنگ آمولیت با درجه سختی ۵/۴ به مراقبت ویژه نیازمند است و در زمان آویختن جواهرات مزین به آمولیت باید از تماس آن با هرگونه مواد اسیدی، آمونیاک و اسپری‌های مو و عطر ممانعت شود.


این مطلب را از دست ندهید: شفای سنگها از خرافات رایج تا حقایق دینی


برای تمیز کردن آن باید از برس نرم و محلول آب و صابون رقیق یا تمیز کننده مخصوص مروارید استفاده کرد.

با جواهرات آمولیت در شکل‌های مختلف در می‌یابید که با به کار بردن آمولیت قادر به ارایه انواعی از کار‌های نفیس و زیبا هستید. فسیل این سنگ در الگو‌های رنگین کمانی، قرمز، سبز موجودات و گاهی لایه رنگ‌ها آنقدر نازک و ظریف هستند که نمی‌توان آن‌ها را از سنگ طبیعی مجزا کرد.

قدرت های متافیزیکی سنگ آمولیت

اعتقاد به قدرت‌های امولیت و باور‌های متافیزیکال به قرن‌ها پیش باز می‌گردد؛ با وجود اینکه امولیت اخیرا به دنیای تجارت وارد شده است، قبیله‌های بومی برای مدت بسیار طولانی از این سنگ استفاده کرده اند.

سرخپوستان سیاه پا امولیت را با نام «سنگ بوفالو» می‌شناختند، زیرا این سنگ را اغلب در کنار رودخانه و با نشانی از بوفالو می‌یافتند چراکه بوفالو نمادی از ثروت، سلامت، قدرت و استقامت است؛ قبیله‌ سیاه پا معتقد بودند که امولیت دارای قدرت شفادهندگی قوی بوده و اغلب آن را به دارو‌های خود می‌افزودند.


ببینید: به انگلیس خوش آمدید؛ سرقت جواهرات مسافران در فرودگاه لندن!


بعد از معرفی سنگ آمولیت به سایر نقاط جهان در دهه‌ ۱۹۹۰، امولیت در میان شفاگران فنگ شویی از محبوبیت بالایی برخوردار و  این سنگ به عنوان یک سنگ «تاثیرگذار» شناخته شد.

اعتقاد بر این بود که امولیت توانایی تعادل و سم زدایی بدن را با «چی» دارد. بعد‌ها نام «سنگ هفت رنگ صلح» روی آن نهاده شد؛ هر رنگ امولیت «چی» یا انرژی متفاوتی برای فردی که آن را می‌پوشید به همراه داشت.

مصریان باستان به دلیل شباهت امولیت به شاخ قوچ نام یکی از خدایان خود، آمون، را بر روی این فسیل نهادند.

سنگ آمولیت در میان مصریان، رومی‌ها و اتیوپی‌ها از ارزش بالایی برخوردار بود. اعتقاد بر این بود که امولیت سبب برآورده شدن آرزو‌ها و آرامش عمیق خواهد شد.


ببینید: خودنمایی مرد ویتنامی با جواهرات 13 کیلویی!


از دیگر قدرت‌های سنگ آمولیت می‌توان به توانایی تغییر انرژی منفی به انرژی جاری اشاره کرد؛ اعتقاد بر این بود که امولیت باعث کاهش درد زایمان، کاهش افسردگی و حذف افکار و الگو‌های مضر می‌شود به این دلیل که امولیت‌ها فسیل‌هایی از موجودات زنده هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.