سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالشرق نزاجا:

هیچگونه وابستگی‌ای در عرصه نظامی به شرق و غرب نداریم/اجرای ۴۰ برنامه همزمان با دهه فجر در خراسان رضوی

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت:با پیروزی انقلاب اسلامی ابهت شرق و غرب شکسته شد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاورد‌های هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه شکاری شهید حبیبی گفت: خداوند را شاکر هستیم که به ما توفیق داد تا در چهلمین سالگرد پیروزی بهار انقلاب که با بهار فاطمی مصادف است، توانمندی‌های نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را به نمایش بگذرایم.

وی تصریح کرد: در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از بعد آمادگی رزمی و عوامل بازدارندگی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا گفت: امروز ما توانستیم توانمندی‌ها و قدرت نیروی هوایی ارتش را که اولین کسانی بودند که با امام راحل بیعت کردند به نمایش بگذاریم و برگزاری این رویداد را به مقام معظم رهبری، همه هم‌وطنان و به‌ویژه نیرو‌های مسلح تبریک عرض می‌کنم.

امیر آذریان با بیان اینکه موضوعی که امروزه در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد، نداشتن وابستگی به‌ویژه وابستگی نظامی به شرق و غرب است، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ابهت شرق و غرب که به کشور ما چشم داشتند و از این طریق منافعی زیادی برای خود به‌دست می‌آوردند نیز از بین رفت.

وی تصریح کرد: هر چند قدرت‌های شرق و غرب بعد از پیروزی انقلاب ما را رها نکردند، اما باید بدانند امروز نیرو‌های مسلح ما و ارتش از آمادگی بسیارخوبی برخوردار است که گوشه‌ای از آن در این نمایشگاه در معرض دید قرار دارد.
 
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا با اشاره به برگزاری ۴۰ برنامه بزرگ ویژه دهه فجر، گفت: حضور در میدان شهدا، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با آیت‌الله علم‌الهدی و تولیت آستان قدس رضوی و حضور آحاد کارکنان ارتش و نیرو‌های مسلح در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن در کنار مردم از جمله برخی از این برنامه‌ها است.
 
امیر آذریان افزود: ما یک بار دیگر خواهیم گفت، به شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پایبندیم و به اینکه سرباز ولایت و ادامه‌دهنده راه شهدا هستیم، افتخار می‌کنیم.

هواپیما‌های ما آماده هستند تا در کمتر از ۵ دقیقه به مصاف دشمن بروند

سرهنگ حمید مصطفوی فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی هم در این مذاسم گفت: خداوند را شاکر هستیم که این توفیق نصیب ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی هوایی شد تا بتوانیم بخشی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی که ثمره رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های شهیدان، ایثارگری جانبازان و همچنین زحمت‌های نسل امروز با تجربه گذشتگان است را به نمایش بگذاریم.
 
وی تصریح کرد: نیت شوم دشمنان این است که می‌خواهند با تحریم‌ها مانع توسعه ما شوند، اما جوانان این مرز و بوم با توکل بر خدا، رهنمود‌های مقام معظم رهبری، همت خودشان و عرق ملی که در وجودشان جریان دارد نگذاشتند دشمن به اهدافش دست پیداکند.
 
فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی گفت: ساخت قطعات یکی از دستاورد‌های حائز اهمیت است که به آن دست یافتیم، علاوه بر آن در حوزه ساخت هواپیما نیز هواپیمای شکاری بمب‌افکن در نمایشگاه‌های هوایی و پایگاه هوایی ساخته شده و تست شد، در آینده‌ای نزدیک تولید انبوه آن مد نظر قرار می‌گیرد.

سرهنگ مصطفوی با بیان اینکه ما قبل از پیروزی انقلاب اجازه نداشتیم به هواپیما دست بزنیم، افزود: آمریکایی‌ها نمی‌خواستند ما به علم ساخت هواپیما دست پیدا کنیم و حتی اجازه سرویس‌کردن هواپیما را نداشتیم، اما امروز علاوه بر آنکه هواپیما‌ها تماما توسط خودمان سرویس می‌شود به تکنولوژی ساخت هواپیما دست یافتیم و انقلابی بی‌سابقه در صنعت نیروی هوایی حاصل شده است.

وی ادامه داد: در این پایگاه هواپیما‌های ما به‌صورت شبانه‌روزی آماده هستند تا اگر تهاجمی صورت گرفت، در کمتر از ۵ دقیقه به مصاف دشمن بروند و از این مرز و بوم دفاع کنند.

فرمانده پایگاه شکاری شهید حبیبی با بیان اینکه این نمایشگاه فرصت خوبی را فراهم کرده تا هم‌استانی‌ها به‌ویژه جوانان، از دستاورد‌های انقلاب بهره‌مند شده، همچنین فرصت تعاملی بین نیرو‌های مسلح و دانشگاه و مراکز علمی ایجاد شود، گفت: این نمایشگاه تا آخر هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ ظهر دائر و در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه علاوه بر صبح، بعد از ظهر نیز برقرار است، اما قبل از بازید باید با پایگاه هماهنگ شود تا بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم و افراد بهره کافی ببرند.
 
انتهای پیام//ج.ر
برچسب ها: ارتش ، دهه فجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.