سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش ۲۵ میلی متر باران در چاهان نیکشهر

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با تقویت سامانه بارشی در نواحی جنوب استان، تا پیش از ظهر امروز ۲۵ میلی متر باران در چاهان نیکشهر باریده است.

محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: همانطور که انتظار می‌رفت سامانه بارشی که از روز شنبه وارد استان شد و فعالیت‌های خفیفی در نزدیک سواحل استان آغاز کرد، امروز یکشنبه پردامنه‌تر عمل کرد و بارش‌های قابل توجهی را در جنوب استان رقم زد.

وی ادامه داد: تا پیش از ظهر امروز از حدود ۱۰ ایستگاه بارانسجی جنوب استان گزارش بارندگی داشته ایم که بیشترین مقدار بارش‌ها با میزان مربوط به ایستگاه‌های بارانسنجی نیکشهر شامل چاهان و هلنچکان با میزان بارندگی ۲۵ و ۲۰ میلی متر است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در قصرقند نیز بارش‌های قابل توجهی گزارش شده است، افزود: تا پیش از ظهر امروز از ایستگاه خودکار هواشناس قصرقند بیش از ۱۳ میلی متر باران گزارش شده است.

دیانتی در بخش دیگری بر ادامه فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان تاکید کرد و گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی همچنان بارش باران در نواحی مرکزی و جنوب استان ادامه دارد و با توجه به اینکه شدت بارش‌ها در این نواحی زیاد است، توصیه می‌شود از قرارگیری در کنار رودخانه‌های فصلی و مناطق مستعد وقوع سیلاب خودداری شود.

وی ادامه داد: میزان بارش‌ها در شهرستان‌های کنارک، شمال چابهار، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، دلگان، بزمان، ایرانشهر، خاش، مهرستان و سیب و سوران متوسط تا سنگین برآورد می‌شود بنابر این وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌های محلی در این مناطق دور از انتظار نیست.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: روز دوشنبه نیز فعالیت سامانه بارشی در نواحی جنوب، سواحل و برخی مناطق مرکزی سیستان و بلوچستان شامل کنارک، شمال چابهار، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، دلگان، بزمان، ایرانشهر، خاش و مهرستان ادامه دارد که در نتیجه این فعالیت رگبارمتوسط تا سنگین، رعد و برق، تندباد لحظه‌ای همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی انتظار می‌رود.

دیانتی افزود: بعدازظهر دوشنبه تا چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد، در شمال استان باد شدید و گرد و خاک و کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/پ

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.