سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان نمایش «سلول»در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کیفیت آثار کارگردانان باسابقه کم شده است

محسن زرآبادی پور گفت:کارگردانان با سابقه بسیارخوب کار می کنند ولی کیفیت آثار برخی کارگردانان کم شده است.

محسن زرآبادی پور کارگردان نمایش «سلول» در گفتگو  با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص این نمایش  گفت: طرح و ایده این نمایش از من , حمید عرب و پوریا گلستانی بود که در نهایت به یک نتیجه برای نگارش نمایشنامه رسیدیم و متن نمایشنامه را پوریا گلستانی نوشت.

وی افزود:در نظر داشتیم این کار را یک ماه به یک ماه , به صورت سریالی و با دو شخصیت سیروس و سیروز جلو ببریم که این اتفاق نیفتاد.

کارگردان نمایش « سلول» با بیان اینکه فضای زندان را راحت تر می توان به صورت سریالی پیش برد،گفت:قرار بود این نمایش نامه به صورت کمدی نوشته شود که این اتفاق افتاد ولی درپایان به صورت تراژدی تمام شد که از نظر من این ایده فضای نمایش را بهتر کرد.

زرآبادی با اشاره به اینکه فضای زندان دردی دارد که می توان تراژدی را راحت تر بیان کرد, گفت:  اگر این درد با کمدی همراه شود بیشتر مورد پسند مخاطب خواهد بود. شخصیت های داخل سلول، آدم هایی هستند که هر یک را در جامعه می بینید و تماشاچی با آن ها غریب نیست .

وی ادامه داد:برخی از آنها البته شخصیت های متفاوتی نیز دارند, یکی در دنیای مجازی است و دیگری بحث سیاسی می کند و... همه این ها سبب ارتباط بهتر مخاطب با شخصیت ها و داستان نمایش می شود.

زرآبادی پور در خصوص استقبال مخاطبان از نمایش «سلول» گفت: طبیعی است که روز‌های اول نمایش، استقبال خوب نباشد، زیرا تا نمایش شناخته شود و گوش به گوش بچرخد، زمان می‌برد، ولی در این ۶ روز گذشته استقبال تماشاگران خوب بوده و بهتر هم خواهد شد.

وی درخصوص انتخاب بازیگران نمایش بیان کرد: نمایش قبلی من « رقص کاغذ پاره ها » را با گروهی متفاوت از این گروه کار کردم چرا که با گروه ثابتی کار نمی کنم. در مجموع سعی می کنیم بازیگران را از لحاظ بیانی و از لحاظ فیزیکی نزدیک به شخصیت های داستان انتخاب کنیم .

زرآبادی پور درخصوص کیفیت آثار نمایشی روی صحنه گفت: کارگردانان با سابقه بسیارخوب کار می کنند ولی  برخی از این کارگردانان که سابقه کاری خوبی نیز دارند, مقداری از کیفیت آثارشان کم شده است.

وی با بیان اینکه جوان های امروزی بهتر کار می کنند و فکر نو و خلاقیت نو دارند که همین سبب کیفیت بالای آثارشان می شود، گفت: نمایش هایی که تاکنون از جوان ها دیدم کارهایی بسیار خوب , ایده های ناب و البته بازی های خوب آن ها بوده است .

زرآبادی پور با اشاره به اینکه سعی می‌کنم در کارهایم از دانشجویان استفاده کنم, بیان کرد:  در نمایش قبلی خود از دانشجویان تئاتری استفاده کردم و البته آن ها نیز بسیار خوب از پس نقش ها برآمدند.  امیدوارم در کارهای بعدی نیز این اتفاق بیفتد , زیرا برخی جوان هایی هستند که به صورت تجربی کار کرده و در حال حاضر دانشجو هستند اما آن چنان که باید به چشم نیامده اند در حالی که اگر در نمایشی بازی کنند بسیار خوش می درخشند.

زرآبادی پور درخصوص کارهای آینده خود گفت: با توجه به این که قرار بود نمایش « سلول» سریالی جلو رود , امکان ادامه این کار با دو شخصیت سیروس و سیروز وجود دارد . اما به تازگی به فکر اجرای کاری درباره زندان زنان افتاده‌ام که امیدوارم با متنی خوب این اتفاق رخ دهد.

خلاصه نمایش:

«شاید هیچ کدوم از ما فکر نمی کنیم امکان داره به خاطر یه اشتباه باقی عمر مون رو پشت میله های زندان بگذرونیم. شاید دیگه فرصتی برای جبران نباشه. و تا زمانی که از سلول افکار پوسیده و خطرناک بیرون نیایم همیشه این خطر مارو تهدید میکنه. شاید تو این نمایش بخندین اما هدف ما فقط خندوندن نیست ...»

کرامت رودساز، سیروس همتی، محسن زرآبادی پور، محمد زوار بی ریا، حسین شفیعی، حمید عرب، مهدی درگاهی، آرمان مدرسی، لیلا بروفه بازیگران نمایش « سلول» هستند.

گفتنی است نمایش «سلول» از تاریخ ۲۳ دی تا ۲۷ بهمن هر شب ساعت ۱۹:۱۵ در تماشاخانه مهرگان بر روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، کارگردان ، بازیگر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.