سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذوالقدر در تشریح سوال از وزیر جهاد کشاورزی:

صیادان چینی کف دریای ما را جارو می‌کنند

نماینده تهران گفت: متاسفانه صیادان چینی کف دریای ما را جارو می‌کنند و از سوخت یارانه‌ای کشتی‌ها هم استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۴ بهمن ماه) طی سوالی از وزیر جهاد کشاورزی درباره ایجاد اختلال در فعالیت و زندگی صیادان ایرانی در آب‌های دریای عمان به واسطه قرارداد رسمی بلندمدت سازمان شیلات با کشتی‌های چینی برای صید در عمق ۲۰۰ متری دریای عمان، اظهار کرد: متاسفانه صیادان چینی کف دریای ما را جارو می‌کنند و از سوخت یارانه‌ای کشتی‌ها هم استفاده می‌کنند.

وی افزود: این در حالی است که متاسفانه شیلات این منطقه به مردم خودمان کمک نمی‌کند، صید بی رویه از دریای عمان منجر به اثرات تخریبی بر محیط زیست شده است و صیادان چینی هم از دادن مالیات فرار می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تخلفات بسیار زیادی در این بخش صورت می‌گیرد و چرا سواحل ما باید خالی از ماهی باشد و تاکنون تخلفات متعددی رخ داده که آمار‌ها نشان می‌دهد ۱۰۷ تخلف در این بخش انجام شده که این تعداد از تخلف در یک سال کم نیست.

وی تصریح کرد: این صیادان چینی به نزدیک ساحل می‌آیند و ماهی‌ها را صید می‌کنند و جهت فروش به عمان می‌روند و با قیمت بسیار بالایی ماهی‌های ما را به فروش می‌رسانند این در حالی است که صیادان بومی ما این امکان را ندارند.

ذوالقدراظهار کرد: کل بازرسان شیلات در این بخش فقط ۵ نفر هستند و قطعا این تعداد نمی‌توانند با تخلفات متعدد در این بخش مقابله کنند.

در ادامه جلسه، این نماینده کلیپی از نحوه صید ماهی در دریای عمان در صحن علنی بخش کرد که نشان دهنده صید ماهی‌های دریای عمان از سوی صیادان چینی بود و این مسئله منجر به نارضایتی‌هایی برای صیادان بومی ما شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.