سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی فسا:

میوه‌های بسته بندی شده آلوده به سم قارچ کش هستند/ میوه‌های بسته بندی شده در نایلون را قبل از مصرف بشویید

کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: موز، مرکبات و دیگر میوه‌های بسته بندی شده در نایلون را حتما قبل از مصرف بشویید، زیرا آلوده به سم موسوم به قارچ کش هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدکاظم حیدری کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی فسا اظهار کرد: کشاورزان و تاجران میوه برای جلوگیری از کپک زدگی میوه‌هایی همچون موز و مرکباتی که در کیسه‌های نایلون بسته بندی می‌شوند از قارچ کش‌ها استفاده می‌کنند و، چون قارچ کش‌ها سمومی هستند که برای سلامت انسان مضرند، توصیه می‌شود موز و مرکبات بسته بندی شده در نایلون را حتما قبل از مصرف بشویید.

وی با بیان اینکه میوه‌ها و سبزی‌ها پس از برداشت دارای بافت‌های زنده هستند که فعالیت متابولیکی دارند، تصریح کرد: عمده‌ترین فعالیت متابولیکی که پس از برداشت محصول نیز ادامه دارد تنفس است و این تنفس باعث تعرق می‌شود، به همین دلیل میوه‌ها در بسته بندی‌های پلاستیکی ایجاد رطوبت می‌کنند و این رطوبت باعث رشد قارچ‌ها و فساد میوه می‌شود.

این کارشناس افزود: میوه‌ها به عنوان منابع غنی از ویتامین و فیبر نقش مهمی در تامین نیاز‌های غذایی و سلامت انسان دارند که نباید به عامل بیماری تبدیل شوند.

حیدری اضافه کرد: میوه‌هایی که در نیم کره جنوبی زمین تولید می‌شوند پس از چند روز در فاصله هزاران کیلومتری دورتر به مصرف ساکنان نیم کره شمالی زمین می‌رسند و بالعکس که لازمه این جابجایی‌های بزرگ و گسترده فراهم آوردن محیطی مناسب برای حفظ کیفیت و جلوگیری از پوسیدگی میوه‌ها است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۵۱ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/چ

شست و شوی میوه‌های بسته بندی قبل از مصرف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.