سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماس: برلین مخالف استقرار تسلیحات موشکی هسته‌ای جدید در اروپاست

وزیر خارجه آلمان در واکنش به اعلام تعلیق پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد از سوی مسکو و واشنگتن، اعلام کرد برلین مخالف استقرار موشک‌های هسته‌ای جدید در اروپا است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان اعلام کرد پس از اعلام تعلیق پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد از سوی مسکو و واشنگتن، برلین مخالف استقرار موشک‌های هسته‌ای میانبرد جدید در اروپا است.

وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با نشریه گروه رسانه‌ای «فونکه مدین گروپه» گفت: استقرار موشک‌های هسته‌ای میان‌برد جدید در اروپا در حال حاضر واکنش اشتباهی خواهد بود. ما نمی‌توانیم با اضافه کردن هیزم به آتش، با آن مبارزه کنیم.

هایکو ماس افزود آلمان قصد دارد ماه آینده میزبانی کنفرانس بین المللی خلع سلاح را در برلین و با هدف تمرکز بر سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته جدید برعهده بگیرد.  وزیر خارجه آلمان با اشاره به موشک‌های پیشرفته، سامانه‌های تسلیحاتی خودکار، ربات‌های قاتل و تسلیحات سایبری تاکید کرد: ما برای فناوری‌های نو، نیازمند قوانین جدید هستیم.

اظهارات وزیر خارجه آلمان در حالی بیان شد که روز گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن تعهدات خود تحت پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را از روز شنبه به مدت شش ماه به حالت تعلیق درمی‌آورد. وی گفت: در صورتی که تعهد روسیه به انجام این پیمان محقق نشود، واشنگتن به تعهدات خود عمل نخواهد کرد و بطور کامل از آن خارج می‌شود.

واشنگتن بار‌ها روسیه را به نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد متهم کرده است. مسکو نیز استقرار سپر موشکی آمریکا در اروپا را که قادر به پرتاب موشک‌های کروز در برد ممنوعه است، نقض آشکار این پیمان می‌داند. امروز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به اقدام واشنگتن اعلام کرد مسکو تعهدات خود تحت پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

پیمان موشکی «آی ان اف» در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد شد و به عقیده کارشناسان، به عنوان یک اقدام اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد عمل کرد. این پیمان در ۸ دسامبر آن سال در واشنگتن به امضای رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.