سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی اراک

در مراسمی با حضور مسئولان قضایی استان مرکزی سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی اراک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی اراک در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری، معاونین و اعضای شورای قضایی استان مرکزی افتتاح شد.

طاهری قائم مقام و معاون فناوری اطلاعات دادگستری استان مرکزی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: برای راه اندازی و تجهیز این دفتر حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

طاهری با بیان اینکه این دفتر، سومین دفتر در مرکز و هفتمین دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در استان مرکزی است که راه اندازی می‌شود افزود: این تعداد سال آینده به ۴۷ دفتر در استان و ۱۰ دفتر در اراک افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: مراجعات مکرر به سیستم قضایی و هزینه‌های زیاد دادرسی یکی از گلایه مندی‌های مردم بود که با راه اندازی این دفاتر این مشکلات تا حدودی رفع خواهد شد.

قائم مقام و معاون فناوری اطلاعات دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه سیستم قضایی باید به سمت و سوی الکترونیکی شدن پیش رود ادامه داد: در آینده‌ای نه چندان دور به سمت حذف کاغذ در این سیستم پیش خواهیم رفت به طوری که مردم می‌توانند از منزل خود دادخواست خود را ارائه دهند.

وی در ادامه ثبت ثنا را یکی دیگر از اتفاقات بسیار خوب دانست که با ایجاد یک شناسنامه الکترونیکی، علاوه بر فرآیند کوتاه شدن دادسری، کاهش هزینه هارا در پی خواهد داشت بطوریکه سال گذشته با ۶۰ درصد ابلاغیه الکترونیکی چیزی حدود ۲۵۰ میلیون تومان صرفه جویی شده و امسال نیز با ۸۵ درصد بیش از ۳۰۰ میلیون تومان صرفه جویی در هزینه‌ها داشته است.

انتهای پیام / ج.

افتتاح هفتمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی استان مرکزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.