سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام مخالفت چین با خروج آمریکا از پیمان موشکی ۱۹۸۷

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد پکن مخالف خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ژن شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد پکن با خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد مخالف است و از مسکو و واشنگتن خواست تا در این زمینه با هم مذاکره کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: پکن با اقدامات آمریکا (خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد) مخالف است و ما از واشنگتن و مسکو می‌خواهیم تا به درستی اختلافاتشان را از طریق گفتگو‌های سازنده حل و فصل نمایند.

این دیپلمات چینی درباره پیامد‌های منفی خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد هشدار داد. سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد خروج یکجانبه آمریکا از پیمان «آی ان اف» ممکن است پیامد‌های ناگواری را در پی داشته باشد و چین از نزدیک تحولات مربوطه را دنبال می‌کند. بنابر گفته این مقام وزارت خارجه چین، پکن مخالف گسترش تعداد کشور‌های عضو پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد است و از هر دو طرف می‌خواهد در خصوص پیمان فعلی به توافق رسیده و به تعهدات خود پایبند باشند.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه با اعلام تعلیق پیمان منع موشک‌های میانبرد هسته‌ای به مدت شش ماه، گفت: در صورتیکه تعهد روسیه به پیمان موشکی ۱۹۸۷ محقق نشود، واشنگتن به تعهدات خود در رابطه با این پیمان عمل نخواهد کرد و بطور کامل از آن خارج می‌شود. در سال‌های اخیر مسکو و واشنگتن بطور مکرر یکدیگر را به نقض پیمان منع موشک‌هایی با برد کوتاه و متوسط متهم می‌کنند. روسیه بار‌ها اعلام کرده که به مفاد این پیمان متعهد بوده است.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد شد و به عقیده کارشناسان، به عنوان یک اقدام اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد عمل کرد. این پیمان در ۸ دسامبر آن سال در واشنگتن به امضای رونالد ریگان، رئیس‌جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رهبر وقت اتحاد جماهیر شوروی رسید.

انتهای پیام/

چین به خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد واکنش نشان داد

برچسب ها: چین ، روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.