سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۱۹ برابری ظرفیت تولید برق در استان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کرمانشاه گفت : ظرفیت تولید برق در استان کرمانشاه طی ۴۰ سال اخیر رشد ۱۹ برابری داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب کرمانشاه با اشاره به رشد ۱۹ برابری ظرفیت تولید برق نصب شده در استان، گفت: این ظرفیت از ۸۷.۴ مگاوات به ۱۶۲۳.۶ مگاوات رسیده است.

وی با بیان اینکه در این مدت تعداد مشترکین صنعت برق نیز رشد چشمگیر حدود یازده برابری داشته، گفت : میزان انرژی مصرفی مشترکین هم ۱۷ برابر و پیک بار مصرفی حدود ۱۵ برابر شده است.

اسدی از توسعه قابل توجه شبکه تولید برق در استان هم خبر داد و افزود: طول خطوط انتقال و فوق توزیع از ۳۳۵ کیلومتر مدار در سال ۵۷ اکنون به بیش از ۳۳۶۳ کیلومتر مدار رسیده که ۱۰ برابر بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ترانسفورماتور‌های انتقال و فوق توزیع هم از هفت دستگاه با ظرفیت ۱۹۵ مگاوات آمپر اکنون به ۵۴ دستگاه با ظرفیت ۵۶۵۶ مگاوات آمپر رسیده است، عنوان کرد: در این بخش نیز از نظر تعداد ترانسفورماتور رشد هشت برابری و از نظر ظرفیت آن‌ها نیز رشد ۲۹ برابری داشتیم.

به گفته این مسئول، اقدامات خوبی هم برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاران به این حوزه در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه نیز درباره وضعیت حوزه توزیع برق استان کرمانشاه گفت: هم اکنون بیش از ۷۶۶ هزار مشترک برق در استان داریم در حالیکه این عدد در سال ۵۷ فقط حدود ۶۸ هزار و ۸۰۰ مشترک بوده است.

امیدعلی مرآتی میزان برق مصرفی این مشترکین را بیش از سه میلیون و ۴۸۰ هزار مگاوات ساعت اعلام کرد و یادآور شد: میزان مصرف برق مشترکین در ۴۰ سال قبل حدود ۲۱۴ هزار مگاوات ساعت بوده است.

وی از بهبود توزیع برق برای روستا‌های استان هم یاد کرد و ادامه داد: هم اکنون بیش از ۱۶۶ هزار مشترک برق روستایی در استان داریم که این عدد در سال ۵۷ حدود ۱۲ هزار مشترک بود.

به گفته این مسئول، هم اکنون ۱۵۳ هزار خانوار روستایی استان دارای برق هستند که این عدد قبل از انقلاب یازده هزار خانوار بود.

وی تعداد روستا‌های برق دار کنونی استان را نیز ۲۵۴۳ مورد اعلام کرد و ادامه داد: ۴۰ سال قبل فقط ۱۰۲ روستای کرمانشاه برق داشتند.

مرآتی با بیان اینکه روستاییان در زمان قبل از انقلاب حدود ۱۰ هزار مگاوات ساعت مصرف برق داشتند، اظهار کرد: این عدد اکنون به بیش از ۴۴۳ هزار مگاوات ساعت رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه از رشد قابل توجه مشترکین صنعتی و کشاورزی استان هم خبر داد و عنوان کرد: طی ۴۰ سال اخیر تعداد مشترکین صنعتی از ۶۴ مورد به ۲۸۶۹ مورد و مشتکرین کشاورزی از ۴۳ مورد به بیش از ۷۵۰۰ مورد رسیده است.

وی درباره توسعه تاسیاست توزیع برق استان کرمانشاه نیز یادآور شد: طول خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف در مجموع از حدود سه هزار کیلومتر در سال ۵۷ اکنون به بیش از ۱۸ هزار کیلومتر رسیده است .

 

 

انتهای پیام/د

رشد یازده برابری مشترکین برق

برچسب ها: صنعت ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.