سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

­وزارت انرژی آمریکا احساس خطر کرد

وزارت انرژی آمریکا به دلیل احساس خطر در خصوص احتمال لو رفتن اطلاعات محرمانه این کشور با انتشار بیانیه‌ای به کارکنانش تذکر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در حالیکه چین و دیگر کشور‌ها در حال انجام تحقیقات حساس در حوزه ابرکامپیوتر‌ها و دیگر فناوری‌ها هستند, ­وزارت انرژی آمریکا روز جمعه به کارکنانش اعلام کرد آنها از شرکت در برنامه‌های استخدام خارجی منع شده‌اند.

«دن برویلت» معاون وزیر انرژی آمریکا در تذکرنامه‌ای اعلام کرده است، برنامه‌های استخدام خارجی که از سوی کشور‌های خاصی پشتیبانی می‌شوند «با تسهیل انتقال غیرمجاز فناوری و مالکیت معنوی به دولت‌های خارجی، اقتصاد آمریکا را تهدید می‌کنند.»

در ادامه این تذکرنامه گفته شده است، اگر کارکنان وزارت انرژی آمریکا در برنامه‌های استخدامی کشور‌هایی شرکت کنند که «حساس» تلقی می‌شوند، آن‌ها باید این وزارتخانه را ترک کنند.

وزارت انرژی آمریکا بر شبکه‌ای متشکل از ۱۷ آزمایشگاه ملی نظارت می‌کند که آن‌ها بر مسائل حساسی از جمله انرژی هسته‌ای پیشرفته، تسلیحات هسته‌ای و ابرکامپیوتر‌ها کار می‌کنند و برخی اطلاعات آن‌ها محرمانه هستند.

این تذکرنامه ابتدا توسط روزنامه وال استریت ژورنال منتشر شد و نام کشور خاصی را نبرده است، با این حال مقامات دولت آمریکا از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به طور مکرر از اقدامات چین در به دست آوردن فناوری‌های آمریکا ابراز نگرانی کرد‌ه‌اند.

انتهای پیام/

وزارت انرژی آمریکا به کارکنانش هشدار داد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.