سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه مداخله‌جویانه آمریکا درباره تشکیل دولت لبنان

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه درباره تشکیل دولت لبنان، از این کشور خواست تضمین دهد منابعش را برای حمایت از جنبش حزب‌الله تخصیص نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا،  این وزارتخانه در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه  درباره تشکیل دولت لبنان نوشت: ما رهبران لبنان را به سبب تلاش جمعی برای غلبه بر موانع سیاسی که این فرایند را طولانی کرد، تحسین می‌کنیم و منتظر تعامل با دولت جدید لبنان به منظور تقویت بیشتر روابط دوجانبه‌مان هستیم. وزیر امور خارجه در این راستا علاقه‌مند سفر به لبنان است. این در حالی است که ما نگرانیم حزب‌الله لبنان به «اشغال» سمت‌های وزارت در این دولت ادامه می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما از دولت جدید لبنان می‌خواهیم تضمین کند منابع و خدمات تخصیص یافته به این وزارت خانه‌ها در حمایت از حزب‌الله لبنان به کار گرفته نشود. امیدواریم دولت جدید لبنان اقدام فوری برای اجرای طرح‌های مهم ضروری برای ارتقا اوضاع اقتصادی دشوار لبنان به کار بندد.

این وزارت‌خانه در پایان مدعی شد: آمریکا بر حمایت قوی خود از امنیت، ثبات و حاکمیت لبنان تاکید دارد و به همکاری با دولت لبنان و مردم این کشور در تلاش برای ساختن آینده‌ای با ثبات و توأم با رفاه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.