سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دسترسی هیئت تحقیق سازمان ملل به فایل‌های صوتی مربوط به قتل خاشقجی

اعضای هیئت سازمان ملل متحد که برای تحقیق در مورد قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستانی به ترکیه سفر کرده‌اند، به فایل‌های صوتی ضبط شده در مورد این ماجرا گوش خواهند داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، اعضای هیئت سازمان ملل متحد که برای تحقیق در مورد قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی به ترکیه سفر کرده‌اند، به فایل‌های صوتی ضبط شده در مورد این ماجرا گوش خواهند داد.

انیس کالامار، گزارشگر ویژه اعدام‌های فراقضایی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد در چارچوب تحقیقات بین المللی در مورد این قتل به ترکیه سفر کرده است.

این هیئت سازمان ملل با یاسین آکتار، مشاور رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه در مقر این حزب دیدار و گفتگو کرد.

آکتای در پایان این نشست گفت: این هیئت بر اساس اطلاعاتی که در اینجا پیدا کند، گزارشی منتشر خواهد کرد.

آکتای با اشاره به ابعاد بین المللی این قتل یادآور شد این یک قتل معمولی نیست.

او گفت: «فهمیدم که آن‌ها می‌خواهند به فایل‌های صوتی گوش کنند. آن‌ها می‌توانند به این فایل‌ها گوش کنند، اما فایل‌ها به آن‌ها داده نخواهد شد. زیرا این هیئت تنها یک کمیسیون تحقیقاتی است. آنکارا بار‌ها آمادگی خود را برای حمایت از کمیسیون تحقیقات در مورد این موضوع اعلام کرده است. اما این یک کمیسیون جستجو و نه یک کمیسیون تحقیق و بررسی است و در نتیجه محدودیت‌هایی در خصوص ارائه اطلاعات وجود دارد.»

او افزود این هیئت پس از به اتمام رساندن کار‌های خود در پایتخت ترکیه، عازم استانبول می‌شود. سفر کالامار به ترکیه دوم فوریه خاتمه می‌یابد.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تحقیقات در مورد قتل خاشقجی را زیر نظر کالامار آغاز کرده است. در این سفر هلنا کندی، وکیل انگلیسی و دوارته نونو ویه‌را، استاد دانشگاه و متخصص پرتغالی در زمینه پزشکی قانونی کالامار را همراهی می‌کنند.

کالامار گزارش خود را در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل که ماه ژوئن برگزار می‌شود، ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.