سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واقعی شدن قیمت زغال سنگ موجب جذب سرمایه‌های سرگردان می‌شود

دبیر انجمن زغال سنگ ایران گفت: با واقعی شدن قیمت زغال سنگ و جذب سرمایه‌های سرگردان، دیگر نیازمند دریافت یارانه‌های دولتی در این حوزه نخواهیم بود.

مسعود صمدی دبیر انجمن زغال سنگ ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مهم‌ترین راهکار برای خارج شدن از بحران کمبود زغال سنگ با توجه به ذخایر موجود، افزایش  سرمایه‌گذاری‌ در این حوزه است.

وی تأکید کرد: واقعی شدن قیمت زغال سنگ می‌تواند سرمایه‌های سرگردان و نقدینگی بخش خصوصی را به سمت این صنعت سوق دهد و دیگر صنعت زغال سنگ نیازمند دریافت یارانه‌های دولتی در این حوزه  نخواهد بود. 

دبیر انجمن زغال سنگ ایران افزود: دولت در شرایطی نیست که بتواند در حوزه زغال سنگ سرمایه‌گذاری کند و بهتر است با برنامه‌ریزی‌های درست در صنعت معدن به‌ویژه زغال سنگ، مسیر را برای بخش خصوصی هموار کند.

صمدی افزود: بهترین جذابیت در بخش زغال سنگ این است که قیمت زغال مطابق قیمت‌های جهانی، یک نرخ واقعی شود.

دبیر انجمن زغال سنگ ایران با اشاره به تولید سالیانه یک میلیون و ٧۰۰ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ در کشور گفت: با توجه به میزان ذخایر قطعی زغال سنگ در کشور و قابلیت ذخیره سازی خوبی که وجود دارد، توجه را به این حوزه بیشتر کنیم، چرا که با افزایش معادن و تولید، به تبع آن اشتغالزایی در مناطق محروم هم افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

تولید سالیانه یک میلیون و ٧۰۰ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ در کشور

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.