سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توئیتر: عملیات مخرب حساب‌های کاربری وابسته به ایران را متوقف کردیم

توئیتر مدعی شد پیش از انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا، عملیات‌های مخرب اینترنتی از حساب‌های کاربری وابسته به ایران را شناسایی و تعطیل کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، توئیتر روز پنجشنبه مدعی شد پیش از انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا، عملیات‌های مخرب اینترنتی از حساب‌های کاربری وابسته به پنج کشور از جمله روسیه، ایران و ونزوئلا را شناسایی و تعطیل کرده است.

طبق این گزارش، توئیتر اعلام کرد ۲۶۰۰ حساب کاربری مرتبط با ایران را حذف کرده است.

این شبکه ادعا کرد حساب‌های کاربری مورد نظر به آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و پاکستان «حمله کرده‌اند.» مطابق این ادعا، این حساب‌های کاربری قصد داشته‌اند خودشان را به جای رسانه‌های خبری آمریکا جا زده و پیام‌هایی علیه ترامپ برای مخاطبان آمریکایی منتشر کنند.

فیسبوک هم در بیانیه‌ای اعلام کرد روز پنجشنبه شمار زیادی از صفحات، گروه‌ها و حساب‌های کاربری که الگوی فعالیتشان در فیسبوک و اینستاگرام واقعی نبوده را حذف کرده است.

فیسبوک مدعی شد این صفحات و حساب‌های کاربری از ایران هدایت می‌شده‌اند و در برخی موارد اقدام به بازنشر مطالب رسانه‌های این کشور می‌کردند.

طبق این بیانیه، ۷۸۳ صفحه، گروه و حساب کاربری به همین بهانه حذف شده‌اند.

این دو شرکت، علی‌رغم تحقیقاتی که نشان می‌دهند ربات‌های وابسته به عربستان سعودی، تروریست‌های منافقین و رژیم صهیونیستی در حال انتشار پیام‌های ضدایرانی هستند، اقدامی برای حذف آنها انجام نمی‌دهند.

اخیراً «جیاف گولبرگ»، از کاربران فعال در توئیتر با انجام یک تحقیق مشخص کرده الگوی فعالیت کاربرانی که در روزهای گذشته با هشتگ #WeSupportPolandSummit (از نشست لهستان حمایت می‌کنیم) پیام منتشر کرده‌اند شباهت بیشتری به فعالیت ربات دارد تا انسان.

انتهای پیام/

برچسب ها: فضای مجازی ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
بروسلی
۲۰:۰۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
با سلام
بهتره جناب وزیر امورخارجه کشورمان در یک توئیت رسمی از فیس بوک و توئیتر درخواست انتشار مستندات رسمی و واقعی از این مستندات بفرمایند .
طبق بررسی های میدانی بسیاری از اطلاعات افراد حتی پس از مثلا مسدود سازی یا پاکسازی ظاهری در سرورها باقی مانده تا بررسی شوند .