سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی بیماران بیمارستان امید ارومیه از دستگاه سونو گرافی کالرداپلر

با همت خیرین بیمارستان امید ارومیه به دستگاه سونو گرافی کالرداپلر مجهز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه. کمک خیرین به بیماران بیمارستان امید جز نقش های است که  جایگاه ویژه ای  در جامعه  و جز ارزش های معنوی انکار ناپذیر هست.

ایرانیان مقیم لیدز انگلستان  هزینه خرید دستگاه سونو گرافی کالرداپلر پرتابل بیمارستان خیریه امید ارومیه را تامین کرده اند.

این دستگاه یکی از جدید ترین دستگاه های این حوزه است که از امواج صوتی بازتابی برای مشاهده جریان خون در رگها استفاده می شود. این ابزار تشخیصی در ارزیابی وضعیت جریان خون در رگها و رگ های اصلی مانند بازوها، پاها و گردن به پزشک کمک می کند.

با استفاده از سونوگرافی داپلر می توان به کاهش جریان یا انسداد رگ های اصلی پی برد. گرفتگی و یا کندی جریان خون در رگ می تواند منجر به سکته مغزی شود. لخته های خونی موجود در وریدهای پا (ترومبوز سیاهرگی عمقی یا لخته­ شدگی عمیق که ممکن است پاره شده و جریان خون به ریه­ ها را مسدود کند (آمبولی ریه)، با استفاده از این آزمایش مشخص می  شود  در دوران بارداری، سونوگرافی داپلر  برای بررسی جریان خون جنین و وضعیت سلامت کودک مورد استفاده قرار می گیرد.

سونوگرافی داپلر فقط در دوران بارداری انجام نمی شود. این سونوگرافی برای بررسی گردش خون در سایر بیماران نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سونوگرافی داپلر کاهش جریان خون را از طریق رگ های خونی نشان میدهد. همچنین انسداد در سیستم گردش خون یا لخته را نیز نشان میدهد. بنابراین سونوگرافی داپلر می تواند فرد را از سکته مغزی، آمبولی ها و غیره محافظت کند.

خیرین  هزینه بالغ بر1 میلیارد و 200میلیون ریال  را برای خرید  این دستگاه را پرداخت کرده اند .

با ورود این دستگاه سونوگرافی پرتابل به مجموعه تجهیزات عکسبرداری پزشکی بیمارستان امید ارومیه، امکان ارائه خدمات به بیماران بخشهای مراقبتی و بیمارانی که شرایط جابجا شدن را ندارند بهتر از گذشته فراهم شد.

با این حال می توان گفت مشکل جابجایی بیماران  مراقبتی و واجد شرایط  بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امید ارومیه حل می شود .

انتهای پیام/م

تجهیز بیمارستان امید ارومیه به دستگاه سونو گرافی کالرداپلر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.