سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وسعت گلخانه‌های کشور به ۱۵ هزار هکتار رسیده است

وزیر جهاد کشاورزی در قزوین گفت: با رویکرد جدید وزارتخانه در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی،وسعت گلخانه‌های کشور تاکنون به ۱۵ هزار هکتار رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در پایان سفر یک روزه به استان قزوین در گفتگو با خبرنگاران گفت: اوایل امسال میزان گلخانه‌ها حدود ۱۲ هزار هکتار بود که با افزایش سه هزار هکتار دیگر به ظرفیت آن در حال حاضر این میزان به ۱۵ هزار هکتار رسیده است که سال‌های آینده نیز به آن اضافه خواهد شد.

حجتی اضافه کرد: با ظرفیت موجود این میزان تا ۴ برابر قابل افزایش است.

وی افزود: در شرایط کم آبی و بحران ناگزیریم به سمت کشت گلخانه‌ای حرکت کنیم تا ضمن حفظ منابع آبی موجود، تولید هم افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت‌ها و استعداد‌های موجود کشور ایجاب می‌کند تا سطح گلخانه‌ها به ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار افزایش داده شود تا نیاز کشور را به محصولات متنوع گلخانه‌ای تامین کنیم.

حجتی افزود: صنعت گلخانه در کشور بومی سازی شده است و قادریم همه تجهیزات آن را تولید و تامین کنیم.

وی اضافه کرد: از نظر نیروی انسانی و متخصص و نیز مدیریت منابع هم دانش لازم را داریم و بدون هیچ وابستگی قادریم در این بخش موفق عمل کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قادریم براحتی با کشت انواع سبزی، صیفی جات، گل‌های زینتی ضمن کسب درآمد مناسب برای صادرات محصولات آن هم برنامه ریزی کنیم.

حجتی افزود: بازار خوبی برای این محصولات در کشور‌های حاشیه خلیج فارس و روسیه موجود است که باید از آن استفاده کرد.

وی اضافه کرد: به دلیل سرمای هوا در هشت ماه سال در کشور روسیه نیاز شدیدی به محصولات گلخانه‌ای ایران در این بازار احساس می‌شود و با توجه به روابط سیاسی و اقتصادی مناسبی که در سال‌های اخیر با این کشور داریم اگر این بازار را در اولویت محصولات گلخانه‌ای قرار دهیم، قادر خواهیم بود ارزآوری خوبی در این بخش نیز در بخش صادرات غیر نفتی به خود اختصاص دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: موضوع گلخانه‌ها از طرح‌های اقتصادی مقاومتی است و در ردیف حساس‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی و دولت قرار دارد به همین دلیل عزم جدی داریم تا از محل اعتبارات تبصره ۱۸ و اشتغال روستایی، ارزان‌ترین تسهیلات را به این بخش اختصاص دهیم.

حجتی افزود: کشت گلخانه‌ای با مصرف حداقل ۱۰ درصد آب بهترین الگوی کشت است که در شرایط خشکسالی و کم آبی می‌تواند در کشور مورد توجه جدی قرار گیرد و از آن حمایت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: گیاه «آروئه ورا» خواص دارویی و مصرف بهداشتی و دارویی زیادی دارد و محصول خوبی برای تولید در واحد گلخانه است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشت این گیاه در شرایط کم آبی بویژه در منطقه بویین زهرا می‌تواند توسعه متوازنی داشته باشد و به اشتغال هم کمک کند.

انتهای پیام/ک

سفر وزیر جهاد کشاورزی به قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.