سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورداری ۷۵ درصد جمعیت روستایی کشور از آب آشامیدنی بهداشتی

وزیر نیرو گفت: امروز ۷۵ درصد جمعیت روستا‌های کشور دارای شبکه آب بهداشتی هستند که این میزان پیش از انقلاب ۱۲ درصد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  رضا اردکانیان در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی روستایی شهدای فخرآباد بجستان اظهارکرد: مسئولان باید برای ایجاد رضایتمندی در مردم در خدمت‌رسانی با هم رقابت کنند تا مشکلات به سرعت حل شود.

وی افزود: تلاش ما این است که هر چه زودتر خدماتی با کیفیت به همه مردم عرضه شود تا آسایش و رفاه عمومی در شهر‌ها و روستا‌ها فراهم شود و در این راستا ایجاد شبکه‌های آب آشامیدنی بهداشتی در روستا‌ها دنبال می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: در ابتدای انقلاب تنها ۱۲ درصد جمعیت روستا‌های کشور از نعمت آب آشامیدنی برخوردار بود، ولی امروز ۷۵ درصد جمعیت روستا‌ها از شبکه‌های بهداشتی آب آشامیدنی برخوردار شده است.

وی گفت: پیش از انقلاب تنها در یک نقطه محدودی از کشور شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب داشتیم، ولی امروز نزدیک به ۵۰ درصد جمعیت کشور، تحت پوشش شبکه‌های جمع‌آوری، هدایت و تصفیه فاضلاب است.

اردکانیان با اشاره به اینکه خوشبختانه در زمینه تامین برق هم مشکلی نداریم گفت: در تلاش برای احداث نیروگاه‎ها برای صادرات برق به کشور‌های همسایه هستیم.

وزیر نیروگفت: در راستای ایجاد امنیت غذایی کشور استفاده از تجربه کشاورزان، مصرف بهتر و مناسب‌تر آب، مرمت قنوات، انتخاب کشت‌های مناسب و روش‌های بهینه آبیاری را در دستور کار قرار داده ایم.

انتهای پیام/ی

 

وزیر نیرو در بجستان

برچسب ها: وزارت نیرو ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.