سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر خارجه آمریکا: آمریکا باید قدرت هسته‌ای جدیدی در اختیار داشته باشد

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت کشورش باید قدرت هسته‌ای جدید، با ثبات و ایمن در اختیار داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آندره تامپسون، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور نظارت بر کنترل تسلیحاتی و امنیت بین‌الملل ادعا کرد آمریکا اقدام به ساخت سلاح هسته‌ای جدیدی نمی‌کند و به دنبال اهداف جدیدی در این زمینه نیست.

تامپسون در نشست ۵ قدرت هسته‌ای جهان در پکن، پایتخت چین مدعی شد: آمریکا باید قدرت هسته‌ای جدید، با ثبات و ایمنی در اختیار داشته باشد. این به آن معنی نیست که آمریکا به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای جدیدی است و یا به دنبال اهداف هسته‌ای جدیدی در جهان می‌گردد. ما چنین کاری را انجام نخواهیم داد.

تامپسون همچنین اعلام کرد کشور‌های هسته‌ای و غیر هسته‌ای جهان همگی باید برای حفظ عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای تلاش کنند.

وی مدعی شد برخی کشور‌های جهان پایبندی‌ خود را در زمینه محدود کردن تسلیحات و توسعه سلاح‌های جدید بی‌ثبات‌کننده نقض کرده‌اند.

معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: آمریکا امکانات هسته‌ای خود را به میزان ۸۸ درصد از زمان جنگ سرد کاهش داده است. این در حالی است که برخی کشور‌ها قدرت هسته‌ای خود را افزایش داده‌اند.

 «هوا چون یینگ» سخنگوی رسمی وزارت خارجه چین پیشتر اعلام کرده بود نشست پنج کشور هسته‌ای جهان ۳۰ ژانویه در پکن برگزار خواهد شد و طرف‌های حاضر در خصوص خلع سلاح هسته‌ای، عدم اشاعه هسته‌ای و بکارگیری فناوری هسته‌ای برای اهداف مسالمت آمیز گفتگو خواهند کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
مثل اينكه نميخوان قبول كنن دوران بمب و موشك اتمي گذشته