سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واردات کالا از پایانه مرزی بیله سوار به کشور

فرماندار شهرستان بیله سوار از ورود بیش از ۲۴ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن قبادی، فرماندار شهرستان بیله سوار امروز در جمع خبرنگاران گفت: در ۱۰ ماه نخست سال جاری، ۲۴ هزار و ۳۸۶ تن کالا با هزار و ۱۱۳ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار وارد کشور شده است.

وی بیان کرد: کاشی، میلگرد، سیب زمینی، انواع شیشه، سنگ ساختمانی، نمک، قیر، نئوپان و پروفیل از جمله کالا‌های صادراتی و پنبه و انواع تخمه، کنجاله، خوراک دام، الیاف مصنوعی و خاک صنعتی از جمله کالا‌های وارداتی هستند.

فرماندار بیله سوار با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۱۷۴ هزار نفر از مرز بیله سوار مغان تردد کرده اند، گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۵۳ هزار نفر گردشگر و مسافر خارجی وعمدتا اتباع جمهوری آذربایجان بوده اند.

قبادی گفت: ۸۵ درصد این مسافران شامل ۹۹۳ هزار و ۱۱۳ نفر به صورت پیاده از مرز بیله سوار تردد کرده اند و ۱۸۰ هزار و ۹۶۹ مسافر نیز توسط وسیله نقلیه اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری از این مرز به خاک جمهوری اسلامی ایران و کشور همسایه تردد کرده اند.

وی بیان کرد: در این مدت ۵۳ هزار و ۹۹۸ دستگاه کامیون، ۲ هزار و ۶۴ دستگاه اتوبوس و ۱۷ هزار و ۶۵ دستگاه سواری از مرز بیله سوار مغان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل برای کامیون ۳۳ درصد، سواری ۹ درصد افزایش و برای اتوبوس نیز ۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

فرماندار بیله سوار افزود: در این مدت، در مجموع ۳۱۱ هزار و ۴۳۲ هزار تن کالا توسط ۱۳ هزار و ۷۶۷ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار به کشور‌های روسیه، آذربایجان و گرجستان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۱۰۷ درصدی را داشته است.

 

انتهای پیام/ح

اهمیت پایانه مرزی بیله سوار در اقتصاد کشور

برچسب ها: کالا ، پایانه مرزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.