سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق حدود ۸۰ درصدی مالیات درنظر گرفته شده برای شهرستان مهاباد در سال ۹۷

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: پیش بینی درآمد مالیاتی در شهرستان مهاباد ۳۰۰ میلیارد ریال بود.

مسیحی معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور که به مهاباد سفر کرده است در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: پیش بینی وصول مالیات از ابتدای امسال تاکنون در مهاباد ۳۰۰ میلیارد ریال بود که ۲۵۰ میلیارد ریال آن اخذ شد و ۱۲۰ میلیارد ریال از آن به شهرداری و دهیاری‌های این شهرستان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مقدار مالیات اخذ شده در هر منطقه در همان منطقه هزینه می‌شود افزود: در خصوص پرداخت مالیات توسط تعاونی‌های مسکن مهر نیز گفت: پیمانکاران و تعاونی‌های مسکن مهر از مالیات ارزش افزوده معاف هستند و مالیات مستقیم هر واحد مسکن مهر حداکثر سه میلیون ریال است.

مسیحی گفت: وظیفه همکاران امور مالیاتی در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور مالیات ستانی است، اما در صورتی که مالیات زیادی بر یک واحد صنعتی یا تولیدی تحمیل شود، این واحد توان ادامه فعالیت نخواهد داشت و در این صورت این درآمد مالیاتی مستمر هم قطع می‌شود.

مسیحی با تایید برخی نارسایی‌ها در زمینه قانون مالیات بر ارزش افزوده در بخش کارفرمایان نیز اظهار داشت: این قانون در حال بازنگری است و به زودی ضمن برطرف شدن نواقص آن به واحد‌ها ابلاغ می‌شود.

قانون مالیات بر ارزش افزوده یک قانون ملی - محلی است؛ به گونه‌ای که سه درصد از نرخ ۹ درصد قانون مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان عوارض ارزش افزوده صرف هزینه‌های عمران شهر‌ها و روستا‌ها می‌شود.

انتهای پیام / س خ

پیش بینی مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان مهاباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.