سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح غربالگری سرطان پستان در مشهد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور ارتقاء سلامت جامعه و شناسایی زودهنگام بیماران، طرح غربالگری سرطان پستان در بیمارستان امید مشهد در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،آزاده جباری عضو هیات علمی دانشگاه عاوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه این طرح از هشتم الی پانزدهم بهمن ماه به طور رایگان برای تمامی بانوان از ساعت ۸ الی ۱۲ در کلینیک خود مراقبتی بیمارستان امید در حال اجراست گفت: شناسایی زودهنگام این بیماری نقش موثری در موفقیت درمان دارد و اجرای طرح‌های غربالگری یکی از راهکار‌های موثر در این زمینه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه سرطان پستان یکی از سرطان‌های شایع در میان بانوان در دنیا به شمار می‌رود افزود: عدم آگاهی از علائم و نشانه‌های سرطان، بی توجهی به سلامت و ترس از ابتلا به سرطان از مهمترین دلایل شناسایی زود هنگام این بیماری است.

عضو هیات علمی دانشگاه عاوم پزشکی مشهد با اشاره به جزئیات این طرح تصریح کرد: در این طرح ضمن اجرای برنامه غربالگری، نسبت به آموزش خود مراقبتی نیز اقدام می‌شود.
 
 جباری با اشاره  به علائم و نشانه‌های سرطان پستان  اظهار داشت: تغییر شکل بافت پستان، فرورفتگی پوست و یا نوک سینه، زخم غیر طبیعی، برجستگی غیر طبیعی، عدم قرینگی میان دو پستان و ایجاد هر گونه تغییر باید مورد پیگیری و تشخیص قرار داده شود.

وی غربالگری و ماموگرافی را از راهکار‌های شناسایی سرطان پستان برشمرد و افزود: توصیه می‌شود بانوان بین سنین ۳۵ تا ۴۰ سالگی اولین غربالگری را انجام و پس از آن نیز سالی یک بار نسبت به بررسی سلامت خود اقدام کنند.

جباری تصریح کرد: به طور کل خود مراقبتی و انجام معاینه در بانوان بالای ۲۰ سال ماهانه باید توسط خود فرد انجام شود و در صورت بروز سرطان در نزدیکان درجه یک باید هر شش ماه یک بار تست‌های پزشکی انجام شود.

انتهای پیام// ز. م


راهکار‌های شناسایی سرطان پستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.