سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

امدادرسانی به بیش از ۱۷ هزار نفر در ۲۲ استان متأثر از برف و سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۱۷ هزار نفر در ۲۲ استان متأثر از سیل و برف خبر داد.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در استان‌های متأثر از حوادث جوی از تاریخ ۷ بهمن ماه تا ساعت ۹ صبح امروز ۱۱ بهمن ماه اظهار کرد: ۲۲ استان کشور از جمله استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، البرز، اصفهان اردبیل، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مرکزی، مازندران و یزد متأثر از برف، کولاک، سیل و توفان هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۱۳۴۷ امدادگر به ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر در ۱۴۹ شهر و روستا و محور‌های کوهستانی امدادرسانی کردند و به ۱۲ هزار و ۹۰ نفر نیز اسکان اضطراری دادند.

وی بیان کرد: همچنین ۲۸ نفر به مناطق امن و ۱۴ نفر برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلیمی گفت: امدادگران از ۳۱۲ خانه که دچار آبگرفتگی شده بودند، آب تخلیه کردند و ۴۷۳ دستگاه خودرو گرفتار در برف و ۱۶ دستگاه خودرو را از مسیر سیلاب رهاسازی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: همچنان امدادرسانی در استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

وی افزود: در این مدت ۳۱۳ دستگاه چادر، ۱۳۷۱ تخته پتو، ۵۱۴ تخته موکت، ۲۱۴۳کیلوگرم نایلون، ۲۷۰۰ بسته غذایی، ۱۶۱۶ کیلوگرم قند‌و شکر و ۶۰۰ بطری آب معدنی بین سیل زدگان توزیع شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.