سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال تعیین جنسیت فرزند با رژیم غذایی امکان پذیراست

دانشیار تغذیه بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: احتمال تعیین جنسیت فرزند با رژیم غذایی تا حدود ۷۰ درصد امکان پذیر و این رژیم غذایی فقط بر روی مادر موثر می باشد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،عبدالرضا نوروزی دانشیار تغذیه بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بحث تغذیه و تعیین جنسیت یکی از مسائل پرمناقشه در نیم قرن گذشته بوده گفت: بر اساس شواهد علمی گسترده ای که در هفت سال گذشته در مورد تاثیر نوع و رژیم غذایی مادر قبل از بارور شدن بر روی تعیین جنسیت انجام شده می توان گفت احتمال تعیین جنسیت فرزند با رژیم غذایی تا حدود ۷۰ درصد امکان پذیر است.

وی افزود: رژیم غذایی جهت تعیین جنسیت از لحاظ مسائل اخلاق پزشکی هم اکنون مورد بحث در صاحب نظران اخلاق پزشکی از نظر دخالت در فیزیولوژی طبیعی انسان و همچنین بهم خوردن نسبت تعیین جنسیت در جوامع بشری مطرح است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه رژیم غذایی برای تعیین جنسیت، فقط بر روی مادر موثر است گفت: شواهد علمی نشان داده است با فراهم شدن یک محیط قلیایی خفیف در زمان لقاح تخمک توسط اسپرم می توان بر افزایش احتمال جذب و افزایش فعالیت اسپرم های با کروموزم y (جنس مذکر) به تخمک کمک کرد که منجر به افزایش احتمال مذکر شدن تخم تشکیل شده خواهد شد.

نوروزی افزود: این نوع رژیم غذایی شامل منع گسترده یکسری از مواد غذایی شامل لبنیات و سایر دسته های غذایی می باشد که این محدودیت از سه روز قبل از تخمک گذاری تا چهار روز بعد از تخمک گذاری بر اساس تعیین کردن زمان تخمک گذاری ارائه خواهد شد.

دانشیار تغذیه بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: شواهد علمی جدید تاثیر رژیم غذایی بر روی تشکیل تخم با کروموزم xx (جنس مونث) را نشان نمی دهد لذا تعیین جنسیت با رژیم غذایی برای افرادی می باشد که فرزند پسر می خواهند.

انتهای پیام// ز.م


امکان ۷۰ درصد تعیین جنسیت با رژیم غذایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.