سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمامی نوزادان تربت جام واکسیناسیون می شوند

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام‌ گفت : قبل از انقلاب تنها 43 درصد از نوزادان واکسیناسیون می شدند اما در حال حاضر پوشش واکسیناسیون به طور ۱۰۰درصد انجام می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رحیمیان معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:‌ قبل از انقلاب در شهرستان تربت جام 10 مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت وجود داشت که به برکت انقلاب اسلامی این رقم به ۳۰مرکز بهداشتی درمانی ،۱۲۱خانه بهداشت و ۱۵پایگاه بهداشت افزایش یافته است .

وی افزود: قبل از انقلاب یک بیمارستان با۳۲تخت درتربت جام فعال بود اما درحال حاضر دو بیمارستان با ۳۰۰ تخت‌ همراه با پزشکان متخصص داریم .
 
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام‌ ادامه داد: میانگین امید به زندگی قبل از انقلاب ۵۵ سال بود و‌این درحالی است که الان شاخص امید به زندگی در مردان ۷۷و زنان به ۸۰سال رسیده است .

رحیمیان تصریح کرد: درحوزه زایمان فقط ۴۴درصد دربیمارستان انجام می گرفت اما الان ۹۹درصد زایمان ها در مراکز درمانی انجام می شود .

وی افزود: قبل از انقلاب از هر ۱۰۰۰نوزاد بیش از ۴۰ نفر فوت می کرد اما این رقم به ۱۱نفررسیده که دلیل آن بر اثر بیماریهای ژنیتیکی و ناهنجاری ها است و نرم کشوری ۷نفر است که باید به این شاخص برسیم .

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام افزود: قبل از انقلاب از هر ۱۰۰هزار زن باردار۲۴۰نفر فوت می کردند امادردو سال گذشته در تربت جام یک مورد فوتی نداشتیم.

انتها ی پیام//ز.ج


پوشش 100 درصدی واکسیناسیون نوزادان در تربت جام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.