سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوگواره یاس نبوی در قم برگزار شد

یکی از کارشناسان امور دینی گفت: انقلاب اسلامی و انقلاب فاطمی اشتراکاتی در محور الهی، ولایت مداری و حرکت جهادی دارند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری ظهر امروز در سوگواره یاس نبوی ویژه مبلغین در مجتمع آموزشی فرهنگی امام‌زاده سید علی قم عنوان کرد: انقلاب اسلامی حرکتی بزرگ و معنوی و جریان ساز بود؛ انقلاب اسلامی و انقلاب فاطمی اشتراکاتی در محور الهی و ولایت مداری و حرکت جهادی دارند. در واقع انقلاب اسلامی تداوم نهضت حضرت فاطمه زهرا (س) در دفاع از حریم ولایت و حق مداری است: انقلاب اسلامی با تکیه مردم بر ولایت به پیروزی رسید در طول انقلاب اسلامی نیز در هر کجا با نگاه جهادی حرکت کرده‌ایم به دستاوردهای زیادی رسیده‌ایم. اگر مجاهدت در راه خدا را جز اولویت‌های زندگی خود بدانیم و در درک و فهم ولایت تلاش کنیم به تعالی خواهیم رسید و تفکرات غربی و نگاه به توانمندی‌های دیگران نمی‌تواند ما را در مسیری که می‌رویم به تعالی و کمال برساند. مردم و مسئولان وظیفه دارند حق ولایت را ادا کنند و حقیقت آن را دریابند تا بتوانیم در مقابل جبهه کفر و استکبار پیروز باشیم.

این مبلغ دینی گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید دستاوردهای انقلاب و نظام را مرور کنیم و خود را به حقیقت ولایت برسانیم تا به سعادت و عزت و سربلندی دست یابیم اگر گفتار و رفتار بر اساس فهم ولایی باشد، هدایت الهی و رشد و سعادت نصیب ما می‌شود و هیچ یک از توطئه‌های دشمن علیه انقلاب به نتیجه نخواهد رسید. امام خمینی (ره) در نهضت انقلابی خود به ائمه اطهار (ع) تمسک جست و رهبری نیز در هر کجا با مشکلی روبرو می‌شوند از ائمه اطهار (ع) مدد گرفته اند.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ریشه در مبانی اهل بیت (ع) دارد امروز نیز عظمتی که مکتب نورانی اهل بیت عصمت و طهارت و قرآن یافته‌اند بیش از هر دوره‌ای در تاریخ بشریت است و مکتب اهل بیت (ع) همچنان در سطح بین‌الملل رو به توسعه و گسترش است.

ماندگاری گفت: مبلغان با توجه به هجمه‌های دشمنان وظایف سنگینی در برابر مسائل تربیتی و فرهنگی و اجتماعی دارند و در این راه با استفاده از آموزه‌های دینی و اخلاقی و مبانی مکتب اهل بیت (ع) حرکت کنند.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.