سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزارو ۸۰۰ زوج اصفهانی در انتظار پذیرش فرزند

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: در ۶ ماه ابتدایی سال جاری، سرپرستی ۱۲ نوزاد به عنوان فرزندخوانده به زوج‌های اصفهانی سپرده شد.

مجتبی ناجی معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: هم اکنون 1800 زوج در استان اصفهان متقاضی پذیرش فرزند هستند و این در حالی است که در دی ماه سال جاری 5 نوزاد به شیرخوارگاه های دادگستری ارجاع داده شده که فقط یک نفر از این نوزادان سالم است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر متقاضیان فرزندخواندگی خواهان فرزنددختر  با سن پایین، و سالم هستند افزود: هم اکنون 28 نوزاد درشیرخوارگاه های دادگستری استان داریم که 16 نفر دارای بیماری، معلولیت و اختلال هستند و بقیه هنوز تعیین تکلیف نشده اند و باید از لحاظ قضایی مورد بررسی قرار گیرند تا بی سرپرست بودن آنان از لحاظ قانونی ثابت شود.

40 درصد فرزندخوانده های اصفهان، بدون شناسنامه اند

وی با تاکید بر اینکه برخی از خانواده ها از راه های غیرقانونی اقدام به پذیرش فرزند می کنند ادامه داد: هم اکنون 40 هزار کودک بی شناسنامه رد سطح کشور وجو دارد که این امار در سطح استان اصفهان 30 الی 40 درصد است، بدین معنی که بسیاری از خانواده ها به جای مراجعه به بهزیستی به صورت غیر قانونی و با مراجعه به افراد سودجو اقدام به پذیرش فرزند می کنند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان ادامه داد: درهر ماه 2 الی 3 مورد پذیرش غیرقانونی فرزند به این سازمان گزارش می شود. بسیاری از افراد سودجو، نوزادان و کودکان بی سرپرست را از خانواده های بی بضاعت با قیمت اندک خریده و به خانواده های متقاضی می فروشند و این در حالی است که بسیاری از این کودکان دارای بیماری و اختلال هستند و زوج ها در جریان این موضوع نیستند.

مجتبی ناجی بیان کرد: ماه گذشته در استان اصفهان، خانواده ای که سرپرستی نوزادی را به صورت غیر قانونی قبول کرده بود با مراجعه به بیمارستان امام حسین مطلع شدند که کودک دارای بیماری مغزی است و به دلیل نداشتن شناسنامه و نبود بیمه ، این خانواده، تمام هزینه های درمانی را متقبل شد و درپایان به دلیل حاد بودن بیماری کودک فوت کرد و حتی برای مسائل کفن و دفن کودک، این زوج با مشکلات بسیار زیاد دست به گریبان بود.

وی گفت: توصیه ما به زوج های متقاضی فرزند خوانده این است که فریب افراد سودجو را نخورند و برای سرپرستی فرزند حتما به مراجع قانونی و بهزیستی مراجعه نمایند، چراکه برای این کودکان شناسنامه صادر نمی شود و در آینده  برای رفتن به مدرسه ، مسائل درمانی و هزاران مورد دیگر با مشکلات جدی با مشکل روبه رو می شوند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی اصفهان در پایان گفت: اداره بهزیستی اصفهان برای کوتاه شدن صف متقاضیان فرزندخواندگی زوج ها، طرح های مختلفی را اجرا کرده است که از مهم ترین انها می توان به "واگذاری موقت فرزند" ، "امین موقت" و "مراقبت مشارکتی" اشاره کرد.

 

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.