سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان، روی ریل بومی سازی

مدیر اداره كل آزمايشگاه فني و مكانيك خاك استان اصفهان گفت:دستگاه آزمون مقاومت خَمِشی تراوِرس راه آهن، برای اولین بار در اصفهان بومی سازی شد.

رسول نصر  مدیر  اداره كل آزمايشگاه فني و مكانيك خاك استان اصفهان به  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: دستگاه آزمون مقاومت خَمِشی تراوِرس راه آهن برای اولین بار به همت مهندسان اداره آزمايشگاه فني و مكانيك خاك استان اصفهان طراحی و ساخته شد، این دستگاه تا قبل از این از کشورهای خارجی وارد کشور می شد که در سال های اخیر به دلیل تحریم ها از ورود ان جلوگیری شد.

وی ادامه داد: شیوه طراحی این دستگاه به صورت مهندسی معکوس از روی نمونه خارجی بوده و تمام قطعات بکار رفته در ان داخلی هستند، نکته مهم، هزینه تمام شده این دستگاه است به طوری که قیمت نمونه خارجیِ دست دوم این دستگاه هم اکنون در بازار 200 میلیون تومان است درحالیکه قیمت تمام شده دستگاه تولید داخلی ما حداکثر به 20 میلیون تومان می رسد.

نصر افزود: دستگاه آزمون مقاومت خَمِشی تراوِرس راه آهن و جک های تعیین مقاومت فشاری، برای آزمایش فنی تراورس های بکار رفته در مترو و راه آهن بکار برده می شود و هم اکنون برای آزمایش تروارس های مترو بهارستان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/م

تِراوِرس های راه آهن با دستگاه تولید ملی آزمایش می شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.