سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی:

هویت بقایای معماری کوچه چهار باغ مشهد تعیین می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مجوز‌های لازم برای تعیین ماهیت و هویت بقایای معماری کوچه چهار باغ مشهد که به طور اتفاقی در جریان پروژه حفر کانال انتقال آب توسط پیمانکار شهرداری پیدا شده، صادر شده است

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با اعلام اینکه مجوز مربوطه برای کشف هویت بقایای معماری کوچه چهار باغ مشهد صادر شده است گفت: بر اساس ماده ۱۱ قانون حفظ آثار ملی و در اجرای بند ۳ ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی مصوب سال ۱۳۶۷ با انجام برنامه گمانه زنی به منظور پاسخگویی به استعلام پروژه حفاری و ایجاد کانال فاضلاب شهری شهرداری منطقه ثامن مشهد موافقت می‌شود.

وی با بیان این که براساس این مجوز دراجرای برنامه فوق اقداماتی نیز برای اجرا ضروری اعلام شده است افزود: براساس این مجوزسرپرست برنامه دو نسخه گزارش علمی برنامه را به انضمام لوح فشرده آن در پایان انجام برنامه به پژوهشکده باستان‌شناسی تحویل خواهد داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: این مجوز از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور صادر و به امضای سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور رسیده است.


محمود بختیاری سرپرست این برنامه باستان شناسی در این خصوص گفت: این برنامه‌ی گمانه زنی اضطراری است که در راستای تعیین ماهیت و هویت بقایای معماری که به طور اتفاقی در جریان پروژه حفر کانال انتقال آب‌های سطحی در خیابان چهار باغ مشهد توسط پیمانکار شهرداری منطقه ثامن پیدا شده، انجام خواهد شد.

وی افزود: پس از انجام این مرحله از گمانه زنی و شناخت پیرامون ماهیت، قدمت و ارزیابی آثار مکشوفه و براساس نتایج خاصله در خصوص ادامه پروژه تصمیم گیری خواهد شد.

مدیریت مطالعات و پژوهش‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از ۵۰ برنامه و پژوهش باستان شناسی، فرهنگ و تمدن در پهنه فرهنگی خراسان انجام داده است تصریح کرد: برنامه گمانه زنی طبق جدول زمانبندی تعیین شده از سوی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور انجام خواهد شد و این برنامه از هفته جاری آغاز و طی ۱۰ روز به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام// ز. م


صدور مجوز برنامه گمانه‌زنی در بقایای معماری کوچه چهار باغ مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.