سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری دهه فجر فاطمی در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه استان کرمانشاه

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری دهه فجر فاطمی در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت الاسلام آیت الله عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : تلاش کرده ایم برنامه‌های دهه فجر ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه با توجه به تقارن آن با ایام فاطمیه رنگ و بوی فاطمی داشته باشد.

وی با اشاره به اعزام ۱۲۰ مبلغ از قم به امامزادگان و بقاع متبرکه استان در دهه فجر و ایام فاطمیه، گفت : برای بهره گیری از ظرفیت‌های این مبلغین در راستای معرفی خدمات چهل ساله نظام در کنار معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه ریزی شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اعزام ۴۰ اکیپ در حوزه دارو و درمان به مناطق مختلف استان کرمانشاه با اولویت مناطق محروم در دهه فجر امسال، افزود: ماه گذشته نیز ۱۲ اکیپ به مردم استان به ویژه در مناطق محروم استان خدمات ارائه کردند.

عباسیان افزود: در دهه فجر کار ثبت نام از ۱۷۰۰ نفر زائر اولی برای اعزام به مشهد مقدس انجام خواهد شد و این افراد بعد از ایام دهه فجر در قالب ۴۰ اتوبوس و از محل نیات واقفین راهی مشهد مقدس خواهند شد.

وی ادامه داد: در ایام دهه فجر از محل نیات واقفین توزیع شش هزار بسته مواد غذایی در مناطق محروم استان کرمانشاه، برگزاری ۴۰ محفل انس با قرآن کریم، برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های همه واقف باشیم و... را خواهیم داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت موقوفات در سال‌های قبل از انقلاب داشت و افزود: در آن سال‌ها موقوفات در راستای نیات واقفین هزینه نمی‌شد و درآمد موقوفات در راستای سیاست‌های ساواک هزینه می‌شد.

وی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب تلاش شده تا درآمد موقوفات در راستای اجرای نیات واقفین هزینه شود.

عباسیان اشاره‌ای هم به به وجود ۵۲ هزار ملک موقوفه‌ای در استان کرمانشاه داشت و گفت: در حال حاضر تنها ۱۵ هزار مورد از این املاک اجاره نامه با اوقاف دارند و مابقی یا اجاره نامه ندارند و یا اجاره نامه آن‌ها منقضی شده است .

 

 

انتهای پیام/د

تلاش کرده ایم برنامه‌های دهه فجر رنگ و بوی فاطمی داشته باشد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.