سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی خودرو/

مشخصات وانت کارا + تصاویر

وانت مزدا کارا با دو موتور ۱۷۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی تولید شده و هر یک از یک موتور‌ها شامل نسخه‌ تک و دو کابین است.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کارا نام خودروی وانتی است که در کلاس خودرو‌های کار قرار می‌گیرد و توسط بهمن موتور عرضه می‌شود. این خودرو بر اساس پلت فرم مزدا وانت تولید شده و می‌توان گفت که نسخه به روزسانی شده آن است.

وانت مزدا کارا با دو موتور ۱۷۰۰ سی سی و ۲۰۰۰ سی سی تولید شده و هر یک از یک موتور‌ها شامل نسخه‌ی تک کابین و دو کابین هستند. سیستم گیربکس بکار رفته در تمام نسخه‌ها، ۵ سرعته دستی است. همچنین این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است.

تجهیزات بکار رفته در وانت مزدا کارا شامل: کمپرسور مکانیکی با گاز R۱۳۴a، سیستم تهویه مطبوع و کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ABS و EBD است.

طراحی وانت کارا

طراحی وانت کارا همان طراحی وانت مزدا است که در زمان ارائه بسیار جذاب و جسور بوده. البته متاسفانه به دلیل کیفیت ساخت پایین و اثری از این جذابیت در آن نیست. در حالت کلی طراحی ظاهری وانت از زبان ساده‌ای پیروی می‌کند. دو چراغ مربعی به همراه جلو پنجره که تمام فاصله بین دو چراغ را پوشانده است حس قدمت و سادگی در خودرو تداعی می‌کند. طراحی سپر و کاپوت نیز بدون خط خاصی و با سادگی زننده‌ای انجام شده اند.

در نمای جانبی نیز با سطح صافی روبرو هستیم که از کنار چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده است؛ و در انتهای خودرو نیز با دو چراغ عقب عمودی روبرو هستیم که کمی طراحی آن جدیدتر به نظر می‌رسد. درب عقب به همراهرکاب نیز هماهنگی ساده‌ای دارند.

کابین وانت کارا تغییراتی نسبت به وانت مزدا پیدا کره است و کمی زیبا‌تر شده است. البته جنس مواد استفاده شده همانطور کم کیفیت است و طراحی ساده و کسل کننده‌ای دارد، به آن فرمان خشک و باریک کارا را نیز اضافه کنید.

مشخصات فنی وانت کارا

همانطور که گفتیم وانت کارا در دو مدل دو تک کابین و دو کابین عرضه می‌شود و هر مدل دارای دو تیپ است. تیپ اول یک موتور چهار سیلندر ۱.۷ لیتری دارد که قادر است حداکثر توان ۸۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۰ نیوتن متر را ایجاد کند. گیربکس این تیپ نیز مدل دستی ۵ سرعته است. جالب توجه است که این تفاوتی بین مشخصات فنی مدل دو کابین و تک کابین نیست. فقط به سبب فضای بیشتر مدل داخلی مدل دو کابین فضای بار کمتری نسبت به مدل تک کابین دارد. مدل تک کابین ظرفیت باری برابر ۸۰۰ کیلوگرم دارد و این عدد برای مدل دو کابین به ۵۰۰ کیلوگرم می‌رسد. این تیپ وانت کارا اکنون به فروش نمی‌رسد.

تیپ دوم وانت کارا  از یک موتور ۲.۰ لیتری بهره‌مند شده است که قادر است حداکثر توان ۱۱۹ اسب بخار و گشتاور خروجی ۱۷۰ نیوتن متر را تولید کند. این تیپ نیز از یک گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده می‌کند و کمی قدرتمند‌تر از تیپ قبل است و تاحدودی می‌توان آن را جایگزین تیپ دانست. چرا که تولید مدل ۱.۷ لیتری اکنون متوقف شده است و مدل‌های تولیدی اکنون همه ۲.۰ لیتری هستند.

تجهیزات و امکانات وانت کارا

وانت کارا از لحاظ تجهیزات به امکانات خاصی بهره‌مند نیست و به صورت کلی تجهیزات و آپشن‌های آن به صورت زیر هستند:

سیستم ترمز ABS+EBD
سیستم تهویه مطبوع
کیسه هوای ایمنی (راننده و سرنشین)

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
qSdCcPjb
۱۵:۴۰ ۳۰ دی ۱۴۰۱
20
qSdCcPjb
۱۴:۴۶ ۳۰ دی ۱۴۰۱
20
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
با سلام من خودم رشته ام مکانیک خودرو هستش این سوال برای من پیش آمده که مسئولینی که اینهمه خودروهای به اصطلاح خوب سواری میزنن چرا یک بار به فکر وانت داخل ایران نیستند تنها خودروی وانت داخل کشور همون وانت پیکان هست از روزی که موتور مزاد را از روی شاسیی ماشین برداشتی و به جایش موتورهای متفرقه که هیچ گونه خدماتی در ایران ندارد گذاشتی یک نفر هم راضی ۱۰۰در صد نبود چرا همون موتور مزدا رو مهندسی معکوس به اصطلاح خودتون نمیکنید که هم وانت خوبی باشه هم به درد سواری بخوره البته پیج ها رو که خودم متوجه شدم ما توی زدن شاسی هم از سرو ته خودرو میزنیم
ستار شیخ آرپناهی
۲۲:۱۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
سلام من گاز سی ان جی رو کارا موتورمیتوبسشی نصب کردم تقه میکنه پیش نمایندگی که بردم میگه گاز رو این ماشین نمیخونه چیکار باید کرد میشه گاز رو برگرداند تحویل داده شود
ناشناس
۰۴:۲۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام کارا دوکابین صفر مدل۱۴۰۰ از شرکت گرفتم بعد یک سال تبدیل شد به یک تراکتور از لحاظ صدا دیفرانسیل شرکت بهمن موتور هم اصلا جواب گو نشد نمایندگی از خودرو فیلم می گرفت ارسال می کرد تهران تا فیلم می رسید تهران صدای زوزه دیفرانسیل قطع میشد البته توفیقم فروختم آشغال ترین خودرو داخلی
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
با سلام مدل ۹۱ داشتم ۱۰۰ هزار تا دستم کار کرد بسیار بسیار بی خرج و کم مصرف عالی عالی
اگر صفر بودن ماشین براتون مهم نیست
بهتون مزدا با موتور خودش رو پیشنهاد می کنم
هیییییج وقت خراب نمی شه
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
سلام مزدا نیپ۴ اینه های بغل وشیشه ها برقیه
ناشناس
۰۲:۳۴ ۰۲ دی ۱۴۰۰
با این حساب همون ماشین قدیمی مزدا ژاپن رو استفاده کنیم خیلی به صلاحمون هست
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۱ آبان ۱۴۰۰
من سال ۹۶ کارا ۲۰۰۰ گرفتم موتور میتسوبیشی ۱۶ سوپاپ.از نظر موتوری حرف ندارد و خیلی خیلی عالی هست.ولی تا الان ۳ بار دیفرانسیل یک بار پمپ بنزین سوخته یک بار هم به خاطر امپر بنزین پمپ بنزین را عوض کردم.ولی تا الان ۸ تا از این ابرها که دور کولر گازی پنجره ای میزنند با هم زدم پشت بلندگوها که جلوی ورود موش و گربه و سگ و گرد و خاک را بگیرم متاسفانه فقط جلوی ورود موش و گربه و سگ را گرفتم گرد و خاک هم چنان از پشت صندلی و پشت صفحه کیلومتر و از کنار شیشه دربها و زیر داشبورد جلوی جای پاها گردو خاک زیادی داخل کابین میاد یعنی واقعا مسئولین بهمن خودرو این مشکل اساسی را نمیدونند.ما نمیخاهیم بذارند توی اکواریوم .ماشین صفر را یک بار ببری جاده خاکی و داخل کابین را نگاه کنی انگار ماشین مدل ۷۰ هست.خاک ۳ سانت پشت صفحه کیلومتر میشینه و تاریک و کهنه نشون میده
بهنام مرادی
۱۸:۵۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام خوبین قربان ببخشید چ دیفرانسیلی رو مااشین میزارید ک خراب میشه ایرانه؟
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام ، من وانت مزدا ثبت نام کردم ،توی قرن ۲۱ هنوز آینه هاش دستیه ، حسابی توی ذوقم خورده
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
میگن موتور جدیدا بهتره متاسفانه وانت کارا یا همون مزدای سابق از قسمت بدنه بیش از اندازه ضعیفتره داخل کابین هم تعغیراتی آنچنانی ندادن شیشه بالابر ها هنوز هم دستی هست
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
یک سوال مزدا کارا فرمان هیدرولیک هستش لطفا جواب بدید
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
من کارا ۲۰۰۰ سی سی دارم خیلی قوی است ۵ تن بار را میبره
علی ج
۲۱:۰۹ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
رفیق ۵ تن میدونی چقدر هست
مجتبی
۲۱:۱۸ ۰۱ دی ۱۴۰۰
دروغ
فرشاد
۱۴:۰۴ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
منم یه مزدا کارا دارم ۱۵ تن بهش بار میزنم میبره.
خالی بندی کنتور نمیندازه که منم میبندم میره
شهبازی
۲۳:۵۸ ۳۰ دی ۱۳۹۹
هیچ ماشینی مثل مز ا ۱۶۰۰ نیست گیربکسودیفرنسیال عمری من دارم بیست وهفت ساله باز نشده هنوزهم ماشالله مثل صفره فقط مزدا ژاپن
ناشناس
۰۱:۰۳ ۳۰ دی ۱۳۹۹
من داشتم موتورش اشغاله اگر موتور قدیمی مزدا باشه عالیه ولی جدیدا اشغاله
بهروز
۲۰:۰۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
دوستان کسی دوکابین کارا۱۷۰۰ داره چجوریع؟؟؟
محمد مهدی
۰۰:۴۶ ۲۸ دی ۱۳۹۹
من مزدا کارا ۱۷۰۰ داشتم موتور گیربکس شون زیاد تعریفی ندارن تو ۴ سال کار موتور تعمیر اساسی شده بود خیلی هم از مزدای ژاپن ۸۴ که قبل تر داشتم خشک تر بود اگه میخوای ماشین درست حسابی بگیری مزدا ۲۰۰۰ اصلی رو پیشنهاد میکنم چون موتورش مرگ نداره
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۹
من مزدا دوکابین ۲۰۰۰ دارم ژاپنه درجه ی ترموستاتش
چنده نداره میخوام بخرم نمیدونم درجه چند بخرخم
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام موتور ۱۷۰۰ پیکانی و مدل ۲۰۰ موتور میتسو بیشی درسته
حسین
۱۱:۵۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
دود آبی نشانه روغن سوزیه
ناشناس
۰۲:۴۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
عالی‌خوبه‌کارا‌۲۰۰۰
علیرضا
۲۱:۴۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
ماشین خوبیه از نظر شتاب قدرت و حمل بار عالیه
بگیری ۲۰۰ کیلو بار بزاری نرم نرم راه میره
الان صفرش ۱۲۷ تومنه نه ۱۰۰ تومن
ولی گروه بهمن تو فروش فوری سری اخر فرمان هیدرولیک گفت هست ولی تو مدل های قدیم هم هیدرولیک هست چطوری گروه بهمن میگه ما تو مدل جدید فرمان هیدرولیک اضافه کردیم
از اون ور هم ۵ میلیون اضافه کرد
رحمانی
۱۷:۴۰ ۲۰ دی ۱۳۹۸
من پارسال یک مزدا ۲۰۰۰کارا صفر خریدم از نظر شتاب وقدرت خیلی از مزدا ۲۰۰۰ قدیمیا خوب تره وموتور اونا حتی به گرد این میتسو بیشی نمی رسه وازنظر طراحی داخلی و جلوی ماشین وامکانات بهتری داره واز هر لحاظ که بگی مزدا ۲۰۰۰ کارا بهتره
فرشیدنجفی
۱۹:۲۸ ۰۸ دی ۱۳۹۸
سلام دوستان من مدل ۹۶ دارم از صفری دست خودمه ۶۰۰۰۰کار کردم خیلی عالیه من راضیم پیشنهاد میکنم هرکی میخاد بخره خیالش راحت باشه مدارا کنی حرف نداره هر ماشینی رو باید مدارا کنی ...۲۰۰۰سی سی ۱۶ سوپاپ کار ندارم موتورش میتسو بیشی هست یا نیست ولی عالی زدن به روز...
شقایق مدنی
۱۹:۵۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
خوبه
مجتبی اقتداری
۰۲:۱۵ ۱۰ دی ۱۴۰۰
عالیه
امید
۲۲:۴۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
سلام
من سال 95 کارا 2000 خریدم شتابش و قدرت اول خوب بود بعد 30000 تا افت قدرت شدید پیدا کرد بردم نمایندگی گفتن موتور باید باز بشه ولی لوازم نیست چون موتور کامل از چین میاد و لوازم فعلا نداریم جالبه میگن اکثرا همین مشکل رو دارن الان 4 روزه که دود آبی میکنه موتورش هم بویی از میتسوبیشی نبرده دروغ میگن
qSdCcPjb
۱۵:۴۴ ۳۰ دی ۱۴۰۱
e
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
سلام هفتم فروردین نود و هشت رفتم نمایندگی مزدا دوکابین قبل عید ۸۰ میلیون بوده و بازار حدود ۱۰۰ میلیون
qSdCcPjb
۱۴:۴۸ ۳۰ دی ۱۴۰۱
e
qSdCcPjb
۱۵:۴۳ ۳۰ دی ۱۴۰۱
e