سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع ایتالیا برنامه خروج نظامیان این کشور از افغانستان را تایید کرد

وزیر دفاع ایتالیا در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «Corriere della Sera» تایید کرد که در حال بررسی امکان خروج نیروهای نظامی ایتالیا از افغانستان است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، الیزابتا ترنتا، وزیر دفاع ایتالیا در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «Corriere della Sera» تایید کرد که در حال بررسی امکان خروج نیروهای نظامی ایتالیا از افغانستان است.

وزیر دفاع ایتالیا گفت که پس از اخبار منتشره در خصوص پیشرفت ها در مذاکرات با طالبان، تصمیم گرفته شد تا برنامه خروج نظامیان کشورش از افغانستان مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد که هنگام چنین تصمیم گیری، اولویت های استراتژی ملی کشورش را مد نظر خواهد گرفت.

وزیر دفاع ایتالیا گفت: «من نمونه ای به شما ارائه می کنم: دیگر همکاران اتحادیه اروپا برنامه های خود را تغییر داده اند، به عنوان مثال، اسپانیا و فرانسه، حتی در پایان سال 2014 افغانستان را ترک کردند اما حضورشان در آفریقا را حفظ نموده اند. من نمی فهمم چرا ایتالیا نمی تواند در مورد این موضوع بحث کند، در حالی که امروز منافع اصلی ما در آفریقا و مدیترانه متمرکز است.»

پیش از این یک منبع موثق در وزارت دفاع ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد دولت این کشور در حال بررسی خروج نظامی از افغانستان طی مدت یک سال است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.