سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد:

۱۱ درصد پزشکان کشور در مشهد هستند

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: از مجموع ۷۰ هزار پزشک عمومی، متخصص، فوق‌تخصص و جراح کشور ۷۷۰۰ پزشک آن و معادل ۱۱ درصد پزشکان کشور در مشهد هستند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی بیرجندی‌نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:  از مجموع پزشکان مشهدی ۱۰ درصد آن‌ها رزیدنت هستند و این گروه از پزشکان طبق قانون معاف از پرداخت مالیات هستند.

وی با بیان اینکه شفافیت مالی و مالیاتی باید در کلیه مجموعه‌ها باشد، افزود: خوشبختانه این مهم در سازمان نظام پزشکی مشهد وجود دارد و کارتخوان‌ها هیچگاه منبع و ماخذی برای میزان مالیات‌ها نبوده است و این رقم براساس عملکرد‌ها و تعداد مریض وزیت شده محاسبه می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عملکرد  همه پزشکان سازمان نظام پزشکی مشهد شفاف و صادقانه بوده هیچ مشکل و نگرانی‌ای در بحث مالیات وجود ندارد.

بیرجندی‌نژاد تصریح کرد: رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که با موضوع پرداخت مالیات و فرار‌های مالیاتی صحبت می‌کرد عدم پرداخت مالیات از سوی پزشکان را تائید نکرد و وقتی ۱۴ هزار میلیارد ارز دولتی دریافت می‌شود باید مالیات آن هم پرداخت شود و این درست نیست که در جامعه‌ای که دم از عدالت می‌زنیم بخواهیم مالیات‌های ناعادلانه پرداخت کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی که در آستانه چهلمین سالگرد آن هستیم افزایش قابل توجه پزشکان عمومی، متخصص و جراح بود و در کنار آن در بسیاری از علوم و تجهیزات پزشکی هم خودکفا شدیم و دارو و کالای باکیفیت درمانی و در حد استاندارد جهانی را در کشور خودمان تولید می‌کنیم و نه تنها همچون گذشته واردات نداریم، بلکه صادرات قابل توجهی هم داریم.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه این سازمان به‌طور جد با پزشکان متخلف برخورد می‌کند، گفت: اینکه بگوئیم در هیچ صنفی تخلف نداریم خلاف واقع بوده و این تخلفات در کلیه صنوف دیده شده و در مواردی که گزارش و شکایت مردمی تخلف پزشک را اثبات کرده طبق قانون و بدون هیچگونه چشم‌پوشی‌ای با آن پزشک متخلف برخورد شده است .
 

بیرجندی‌نژاد گفت: ۱۱۰۰ مطب و تمامی مراکز درمانی مشهد در بحث پسماند و زباله‌های عفونی و بیمارستانی قرارداد دارند و مابقی باید در کمیته کارشناسی اظهار عدم داشتن زباله عفونی را داشته باشند و اگر این نوع زباله را نداشتند ملزم به بستن این قرارداد نیستند، در غیر این صورت باید طبق قانون قرارداد پسماند و زباله‌های عفونی و بیمارستانی را منعقد کنند تا بروز بیماری‌هایی همچون ایدز که از طریق زباله‌های عفونی بوده جلوگیری شود.

وی افزود: در حال حاضر ۴۵ درصد علت شیوع و بروز این بیماری از طریق تماس جنسی ناسالم، ۳۸ درصد از طریق ترزیق با سرنگ آلوده و ۱۷ مابقی از طریق زباله‌های عفونی بوده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در خصوص آخرین قیمت مصوب تعرفه‌های پزشکی در ۳ گروه پزشکان عمومی، متخصص و فوق‌تخصص، گفت:  تعرفه پزشک عمومی ۲۴.۵ هزار تومان، پزشک متخصص ۳۸ هزار و پزشک فوق‌تخصص ۴۸ هزار تومان بوده که با کسر سهم بیمه، سهم بیمار به ترتیب ۷ هزار تومان، ۱۲ هزار تومان و ۲۴ هزار تومان می‌شود و اگر بالاتر این مبالغ دریافت شود خلاف قانون بوده و طبق قانون با پزشک متخلف برخورد می‌شود.

بیرجندی‌نژاد افزود: شکایات مردمی از طریق ضابط قضایی در سازمان نظام پزشکی مشهد پیگیری می‌شود و کار کارشناسی در چندین مرحله انجام می‌شود تا که هیچگونه حقی از شاکی و متشاکی تضییع نشود و از مجموع ۵۵۰ شکایت مطرح شده در سال گذشته در ۴۰ درصد آن پزشکان متخلف محکوم شدند.
 
انتهای پیام//ف.ح
برچسب ها: بهداشت ودرمان ، پزشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.