سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افخمی:

جشنواره فیلم فجر باید از فیلم‌سازان مستقل و اجتماعی و جدی حمایت کند

کارگردان سینما گفت:جشنواره فجر باید از فیلمسازان مستقل، اجتماعی حمایت کند چرا که فیلم‌های کمدی امتیاز محسوب نمی‌شود.

به گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز افخمی کارگردان سینما و تلویزیون شب گذشته با حضور در قسمت اول برنامه هفت در خصوص فیلم‌های حاضر در جشنواره ملی فیلم فجر توضیحاتی ازائه کرد.

این کارگردان در ابتدای صحبت‌های خود گفت:موضوعی که در نطر گرفته نمی شود این است که نمی توانیم از هیچ‌کدام از جشنواره‌های خارجی تبعیت کنیم.

افخمی بیان کرد: در کنار جشنواره‌ها بازار فیلم هم باید وجود داشته باشد تا تمام فیلم‌هایی که در جشنواره برش دارد سریع به بازار برسد.

وی افزود:باید جشنواره یک ماهه باشد که بتوان تمام فیلم‌ها رو به درستی بررسی کرد و مردم هم بتوانند نظر بدهند که این موضوع باعث رونق  سینما می شود.

این کارگردان با بیان اینکه باید یک‌جشنواره‌ای طراحی کنیم که بر اساس ویژگی‌های کشور خودمان باشد، چون نمی توانیم‌ از کشور‌های دیگر تقلید کنیم،گفت: اگر ما آکادمی‌داشته باشیم، باید دارای مدرک تخصصی باشند. چون یک فیلم را با یک بار دیدن و چند روز زمان نمی توانند بررسی کنند. این شکل جایزه دادن در تمام دنیا در بخش‌های تخصصی جداگانه است.

افخمی در خصوص حضور فیلم‌های کمدی در جشنواره فیلم فجر افزود: اگر کسی فیلم‌خاص می سازد باید از درآمد فروش صرف نظر و سختی‌ها راقبول کند. جشنواره ملی فجر باید از فیلمسازان مستقل، اجتماعی وجدی حمایت کند.فیلم‌های کمدی هیچ احتیاجی به حضور در جشنواره ندارد چرا که برای فیلم و جشنواره امتیاز محسوب نمی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.