سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کمیته علمی نخستین همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان:

طلیعه انقلاب اسلامی عاملی برای پیشرفت ادیان است/ دنیایی بدون جنگ و خونریزی از آرمان‌های دین اسلام است

دبیر کمیته علمی نخستین همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان گفت: به واسطه طلیعه انقلاب اسلامی، دین و پیشرفت ادیان مطرح است که این امر مسلمانان را از زشتی‌ها باز می‌دارد.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله محمد هادی عبدخدایی دبیر کمیته علمی نخستین همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان امروز در نخستین همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان که در تالار قدس آستان مقدس رضوی برگزار شد، گفت: اگر ما پیروان ادیان وحدت داشته باشیم، می‌توانیم آرمان‌های دینی را بیان کنیم و تحقق بخشیم و با پیروی از آرمان‌های ناقلاب از زشتی‌ها دور و همچنین ادیان الهی را متخلق به اخلاق حسنه و همزیستی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر می‌شوند.

وی تصریح کرد: در قرن گذشته با کمال تاسف چیرگی سکولاریسم و لائیسیسم بر جهان برقرار بوده است و نتیجه آن هزاران فاجعه، مانند جنگ اول و دوم جهانی، پیدایش حکومت سرمایه داری، تخریب بقاع متبرکه بقیع، حاکمیت افراد مستبد مثل رضاخان و آتاتورک و بدترین حملات به دین و حقوق انسان‌ها به ویژه مسلمانان، است.

دبیر کمیته علمی نخستین همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان ادامه داد: در آن دوران هرکسی به جز دین داران واقعی آزادی داشت، حتی فیلم‌سازان بدترین فیلم‌ها را برای پاک‌ترین پیامبران الهی درست کردند که نمونه آن را می‌توان «آخرین وسوسه‌های مسیح» بیان کرد.

عبدخدایی افزود: همچنین در آن دوران راجع به بزرگان مذاهب تاخت و تاز‌هایی صورت گرفت و به ساحت مقدس خداوند متعال و مومنان او اهانت‌ها شد؛ ولی امروز آن سر و صدا‌ها محو شده است.

وی اظهار کرد: این کنگره که به نام علی بن موسی الرضا (ع) برگزار شده است، این آموزه را به ما می‌دهد که ما به پیروی از قرآن کریم و سیره ائمه اطهار به ویژه امام هشتم کنار هم بنشینیم و به گفتگو بپردازیم و در نتیجه دنیای سالمِ فارغ از جنگ و خونریزی بسازیم.

دبیر کمیته علمی نخستین همایش بین المللی امام رضا (ع) و گفتگوی ادیان با بیان اینکه به هزینه و ثروتی که برای جنگ به کار برده می‌شود گفت:  اگر برای آبادانی کشور‌ها به کار برده می‌شد امروز میلیون‌ها نفر از نداشتن دارو و بهداشت در کشور‌های مختلف جان نمی‌دادند، امروز این همه کشت و کشتار رخ نمی‌داد.

عبدخدایی با اشاره به شش کمیسیون این همایش علمی افزود: نخستین کمیسیون به خداباوری در ادیان، دومین کمیسیون به عقلانیت در ادیان، سومین کمیسوین به محبت و عدالت، چهارمین کمیسیون به زندگی مسالمت آمیز در پرتو ادیان، پنجمین کمیسیون به تامین حقوق بشر در پرتو ادیان الهی ودر نهایت ششمین کمیسیون به اخلاق و تربیت دینی اختصاص دارد.

انتهای پیام//آ. ح
 


وحدت ادیان الهی بستر تحقق آرمان‌های دینی را فراهم می‌کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.