بهزاد تأکید کرد: با توجه به ارزان بودن قیمت پوست در عراق محصولات مختلف چرمی اعم از کفش، کلاه، کت و دیگر مصنوعات چرمی تحت نظارت وزارت صنایع عراق با حد اکثر ۳۰ درصد ظرفیت خطوط موجود تولید میشود و با توجه سیاستهای آتی دولت عراق در حال حاضر تولید انواع کفش نظامی و کاپشن در اولویت قرار دارد.
بیشتر بخوانید: صادرات چرم ایرانی به کشورهای ترکیه و ایتالیا/قیمت چرم ۴۰ درصد افزایش یافت
وی افزود: وجود قسمت زیره کفش در عراق و تکمیل فرآیند تولید این محصول با سایر مواد اولیه انتقالی از سایر کشورها به عراق سبب کاهش قابل توجه قیمت محصول نهایی و رقابتی شدن آن خواهد شد.
بهزاد درباره بازاریابی مصنوعات چرمی گفت: بازاریابی مشترک و صادرات مجدد از مهمترین محورهای بازاریابی این محصولات است فعالان اقتصادی این بخش میتوانند برای آن برنامهریزی کنند.
رایزن بازرگانی عراق در پایان اظهار کرد: طی توافقات اولیه صورت گرفته با رئیس اتحادیه چرم کشورهای عربی در عراق امکان تولید و انتقال محصولات با کیفیت چرمی ایران به سایر بازارهای هدف صادراتی فرصتی مهم برای فعال سازی زنجیره تامین و صادرات کفش و کاپشن و سایر مصنوعات چرم خواهد بود.
انتهای پیام/