سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱.۸ میلیون روستایی زیرپوشش بیمه اجتماعی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس صندوق توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشائر کشور گفت: ۱.۸ میلیون نفر از روستاییان و کشاورزان زیرپوشش خدمات این صندوق قرار دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،واعظ مهدوی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس صندوق توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشائر کشور در نشست ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشائر آذربایجان شرقی در روستای گل تپه مراغه گفت: از این تعداد، حدود یک میلیون نفر حق بیمه به این صندوق پرداخت می‌کنند.

وی با تاکید بر رویکرد حمایتی این صندوق ادامه داد: با توجه به اینکه ۵۸۰ هزار سرپرست خانوار بیمه شده در این صندوق از سایر نهاد‌ها بسته‌های کمک معیشتی دریافت نمی‌کنند، لیکن با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمهیدات مناسبی برای تامین سبد حمایتی این اقشار انجام شده است.

واعظ مهدوی اضافه کرد: تلاش دولت بر این بوده که کشاورزان، روستائیان و عشائر به عنوان مهم‌ترین سنگربانان توسعه و تولید کشور همانند کارگران مشمول دریافت سبد‌های حمایتی شوند.

وی گفت: براین اساس، کارگران، کشاورزان، روستائیان و عشائر اولویت‌های دولت تدبیر و امید در برخورداری از بسته‌های حمایتی و کمک معیشتی هستند.

وی افزود: تاکنون حدود ۹۸ هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشائر کشور موفق به دریافت بسته کمک معیشتی دولت شده اند.

معاون وزیر تعاون با اشاره به توسعه پوشش بیمه‌ای روستائیان و عشائر کشور گفت: برای این منظور، جمعیت بیمه نشده کشور در حال شناسایی بوده که با اجرای تمهیدات و اقدامات لازم از طریق کارگزاران بیمه ای، این افراد نیز زیرپوشش خدمات این صندوق قرار خواهند گرفت.

مدیرکل امور روستائی و عشائری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: پوشش ۵۸ درصدی بیمه‌ای روستائیان در مراغه چندان مناسب نیست و باید در این زمینه اهتمام بیشتری شود.

کرمی افزود: هم اکنون بیش از ۱۸۰ هزار نفر از روستائیان و عشائر در استان از پوشش بیمه‌ای صندوق تامین اجتماعی کشاورزان برخوردارند و این میزان باید افزایش یافته و تمام جمعیت روستایی را شامل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اذربایجان شرقی نیز گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشائر نقش مهمی در ارائه خدمات به مناطق روستایی دارد.

حسینی افزود: براین اساس باید با توسعه خدمات بیمه ای، از قشر تلاشگر کشاورزان، روستائیان و عشائر حمایت کامل شود.

مدیر صندوق توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشائر آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: از مجموع ۲۸۴ هزار سهمیه استانی برای بیمه روستائیان، حدود ۱۸۰ هزار نفر معادل ۶۳.۵ درصد از طریق ۹۴ کارگزار بیمه‌ای از خدمات بیمه این صندوق بهره‌مند هستند.

محمد نظری افزود: ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، روستائیان، کشاورزان، عشائر، قالیبافان، صنایع دستی و رانندگان روستایی و نیز زنبورداران می‌توانند از خدمات این صندوق بیمه اجتماعی استفاده کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون در آذربایجان شرقی، بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ نفر شامل هفت هزار و ۶۵۵ نفر فوتی و هفت هزار و ۱۷۴ نفر بازنسشته پیش از موعد از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در مراغه نیز از مجموع ۱۸ هزار و ۹۱۵ نفر واجد شرایط بیمه ای، حدود ۱۰ هزار و ۹۸۰ نفر بیمه شده روستایی وجود دارد که این تعداد باید به سطح مطلوبی افزایش یابد.

در این نشست از خیر روستایی اهل روستای گل تپه که اقدام به بیمه کردن ۱۶ نفر از روستاییان این شهرستان کرده بود، تجلیل شد.

 

انتهای پیام/ش

سفر معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  کشوربه تبریز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.