وی با اشاره به برخی از پروژههای در دستور کار قرار گرفته افزود: برنامهای که در سال آینده قرار است اجرا شود بهسازی و بازسازی تمامی خطوط در حیطه راه آهن در بازده زمانی سه ساله است و علت طولانی شدن این بازسازی را ترافیک سنگین بیان کرد.
داوودی دو خطه کردن محدوده بافق را از دیگر اقدامات در حال انجام برشمرد و ادامه داد: محدوده بندرعباس تا محدوده بافق دو خطه و از بافق به مرکز کشور یک خطه است که طی دو سال گذشته اقدامات و زیرسازیهایی انجام شده که بتوانیم تا سال آینده این پروژه را نیز به اتمام برسانیم.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی پروژه دو خطه کردن بافق تا زرین شهر اصفهان بیان کرد: این پروژه نیز تا سال آینده به بهره برداری میرسد.
مدیرکل راه آهن استان یزد به اهمیت ایستگاه راه آهن بافق اشاره کرد و گفت: ایستگاه راه آهن بافق از مهمترین ایستگاههای راه آهن کشور است و در مرکزیت پنج راه ریلی کشور قرار دارد.
داوودی با بیان اینکه تمامی قطارهایی که به سمت جنوب به بندرعباس میروند باید از بافق عبور کنند تصریح کرد: قطارهایی که به سمت جنوب شرق کرمان و سیستان بلوچستان میرود قطارهای ترانزیتی هستند که حتما باید از بافق بگذرند.
وی ایستگاه راه آهن بافق را ایستگاهی ۱۴خطه بیان کرد و افزود: حدود ۱۰خط دیگر نیز برای پشتیبانی مانور پیش بینی شده است که امیدواریم در سال آینده آغاز شود.
مدیر کل راه آهن استان یزد گفت: در اداره کل راه آهن استان یزد بالغ بر دو هزار پرسنل وجود دارد که ۶۰۰نفر آن در محدوده بافق و ایستگاههای اطراف فعالیت میکنند.
راه اندازی مرکز آموزشی نیرویهای انسانی راه آهن در بافق از دیگر مواردی بود که داوودی به آن اشاره کرد.
انتهای پیام/ی