سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش رئیس سنا برای باقی ماندن نظامیان آمریکایی در سوریه و افغانستان

در حالی که ترامپ تصمیم خود را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه و افغانستان اعلام کرده، رئیس سنا طرحی را پیشنهاد داده که از دولت می‌خواهد نظامیان آمریکایی در این دو کشور باقی بمانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم خود را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه اعلام کرده است، رئیس مجلس سنای آمریکا طرحی را پیشنهاد کرده که در آن از آمریکا درخواست می‌شود نیرو‌های نظامی این کشور در سوریه و افغانستان باقی بمانند.

میچ مک‎کانل، رئیس اکثریت جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا ضمن اشاره به «تهدید جدی» گروه تروریستی داعش برای آمریکا اعلام کرد اصلاحیه‌ای را برای طرح امنیت خاورمیانه ارائه کرده است که طبق آن تا زمانی که گروه‌های تروریستی القاعده، داعش و دیگر گروه‌ها شکست نخورده اند، آمریکا باید به تعهد خود ادامه دهد.

وی در سخنرانی خود در مجلس سنا گفت: «ما مامور پلیس دنیا نیستیم، اما رهبر جهان آزاد هستیم و بر آمریکا لازم است تا هدایت خود را ادامه دهد تا ائتلاف جهانی علیه ترور حفظ شود و در کنار شرکایمان باقی بمانیم.»

این موضوع اصلاحیه‌ای برای طرح امنیت خاورمیانه است که در مجلس سنا مورد گفتگو قرار گرفته است. این طرح شامل تحریم‌های جدیدی علیه سوریه و اقداماتی در جهت مقابله با جنبش تحریم اسرائیل (BDS) است.

هنوز درباره زمان رای گیری این طرح و این اصلاحیه در مجلس سنا اطلاعیه‌ای منتشر نشده است. برای تبدیل شدن آن به قانون، این طرح پس از تصویب در مجلس سنا باید در مجلس نمایندگان آمریکا نیز به تصویب برسد و سپس توسط رئیس‌جمهور آمریکا به امضا برسد.

در این میان دولت ترامپ ضمن اشاره به شکست گروه تروریستی داعش از برنامه خود برای بازگرداندن تمامی نظامیان آمریکا از سوریه خبر داده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا
۱۱:۱۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
هیچ آگاه علوم سیاسی بین الملل گول این وعده شما و گول این بلوف بزرگ و دروغ شما را نخورد وقتی که در مقابل غولهای رسانه ای و شبکه های ماهواره ای ژست سیاسی گرفتید و گفتید منطقه خاورمیانه را در خاک سوریه خاک عراق خاک افغانستان ترک خواهید کرد از آنطرف کره زمین به این طرف کره زمین با صرف هزینه های گزاف نیامدید که حالا بسادگی ترک منطقه کنید همه دنیای بین الملل میدانست که دارید دروغی بزرگ را مطرح میکنید همه آگاهان با تغییر استراتژی و تغییرات روش اجرائی بیشتر خود را راضی کردند تا اینکه شما آمریکائیها منطقه را واقعاً بدست صاحبان اصلیش بسپارید و ترک کنید.....