سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌جمهور فرانسه: اروپا باید آماده برکسیت بدون توافق باشد

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد کشور‌های اروپایی باید خودشان را برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق آماده کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد کشور‌های اروپایی باید خودشان را برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافق آماده کنند.

امانوئل مکرون که در جریان نشست خبری مشترک کشور‌های جنوب اتحادیه اروپا در قبرس سخن می‌گفت، تاکید کرد: «ما در این نشست فرصت گفتگو درباره برکسیت و پیامد‌های رد توافق خروج از اتحادیه اروپا توسط مجلس عوام انگلیس را خواهیم داشت. (این توافق میان اتحادیه اروپا و انگلیس) دو هفته قبل توسط نمایندگان مجلس عوام رد شد.»

وی افزود: «این باعث تاسف ماست. همچنانکه شورای اروپا دسامبر گذشته اعلام کرد، توافق بدست آمده میان اتحادیه اروپا و انگلیس بهترین توافق ممکن بوده است و دیگر قابل مذاکره نیست. بعد از رای گیری امروز مجلس عوام انگلیس درباره این توافق، خواست ما این است که دولت انگلیس به سرعت به نماینده اروپایی ما میشل بارنیه مراحل بعدی را که اجازه دهد انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج نشود، اطلاع بدهد.»

مکرون گفت: «این اتفاق (خروج از اتحادیه اروپا بدون توافق از سوی انگلیس) خواست هیچ طرفی نیست. اما در هر صورت همه ما باید خودمان را برای این وضعیت آماده کنیم.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
اروپاییا باید میذاشتن آلمانیا انگلیس خائن به اروپا رو بگیرن