سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی:

دوره‌های مجازی آموزشی را ملی برگزار کنیم/ اعضای هیئت علمی بر اساس سند برآورد نیروی انسانی جذب شوند

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: مناطق آمایشی سند برآورد نیروی انسانی خود را تدوین کنند و اعضای هیات علمی جدید خود را طبق این سند و باتوجه به ماموریت‌های منطقه جذب کنند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی در نشست با مسئولین دانشگاه‌های کلان منطقه آمایشی ۲ که در روز سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ برگزار شد، پس از استماع گزارش دانشگاه‌های این منطقه در زمینه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اظهار کرد: جا دارد از آقای دکتر هاشمی تشکر کنیم که بسیاری از این کار‌ها در زمان مدیریت ایشان انجام شد و برای آقای دکتر نمکی هم آرزوی موفقیت داریم.

لاریجانی با اشاره به اینکه طبق ارزیابی این منطقه انسجام خوبی دارد و فعالیت‌های مناسبی در دبیرخانه منطقه صورت گرفته است و بر همکاری دانشگاه‌های مناطق آمایشی تاکید کرد و گفت: تلاش جمعی و تقسیم وظایف بین دانشگاه‌های مناطق از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه هدف ما این است که تمام دانشگاه‌های منطقه با هم رشد کنند، اظهار داشت: تهیه سند برآورد نیروی انسانی که در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل آماده شده می‌تواند با همکاری تمام دانشگاه‌ها و برای منطقه و با در نظر گرفتن تمام دانشگاه‌های استان آماده شود.

اعضای هیئت علمی بر طبق ماموریت‌های منطقه آمایشی جذب شوند

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم همکاری دانشگاه‌های مستقر در کلان مناطق آمایشی کشور، گفت: انتظار این است که مناطق سند برآورد نیروی انسانی خود را تدوین کنند و اعضای هیئت علمی جدید خود را طبق این سند و باتوجه به ماموریت‌های منطقه جذب کنند.

وی به تلاش دانشگاه‌ها طی چند سال گذشته در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: اقدامات بسیار خوبی طی این چند سال در دانشگاه‌ها صورت گرفته و برنامه‌هایی در حال پیگیری است که تا چند سال پیش آثاری از این برنامه‌ها وجود نداشت و برنامه‌های آموزش مجازی، آزمون‌ها مثال‌هایی از این برنامه‌ها است.

لاریجانی در گیر کردن اساتید و دانشجویان را از دیگر نکات مهم در پیشبرد اهداف برنامه‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی ذکر کرد و اظهار کرد: البته این مشارکت تا حد زیادی انجام شده، ولی انتظار این است که روی این مطلب تمرکز بیشتری صورت گیرد.

وی به پروژه‌های انجام شده در مناطق آمایشی اشاره کرد و گفت: مناطق باید با برنامه روشنی این برنامه‌ها را در سطح ملی پیش ببرند و از ظرفیت مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی می‌توانند در این مسیر استفاده کنند.

باید اثرات برنامه‌های تحول آموزشی در مناطق هویدا شود

معاون آموزشی با بیان این انتظار که باید اثرات برنامه‌های تحول در مناطق هویدا شود، گفت: در راه اندازی دوره‌های مجازی اگر ظرفیت خوبی وجود دارد این دوره‌ها را به صورت ملی برگزار کنیم.

وی به اعتباربخشی دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: این کار کاری مداوم است و در منطقه به صورت دائم باید یکدیگر را رصد کنند و استاندارد‌ها را بهبود ببخشند و انتظار این است که تیم رصد دائمی برای اعتباربخشی در مناطق تشکیل شود.

لاریجانی به برنامه‌های اجرا شده برای توسعه اخلاق حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: مناطق آمایشی که در بخش‌های مرزی کشور قرار دارند می‌توانند اقدامات خوبی در زمینه برقراری ارتباطات بین المللی با همسایگان کشور انجام دهند.

وی بر لزوم راه اندازی زیرساخت‌های آموزشی در مناطق اشاره کرد و گفت: از زیرساخت‌های سایر بخش‌ها می‌توانید برای توسعه آموزش بهره برداری کنید و لازم است گروه‌های بین دانشگاهی شکل بگیرد در مناطق آمایشی و دانشگاه‌ها از اساتید و ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند.

مناطق باید سند توسعه نیروی انسانی خود را تدوین کنند

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه منطقه ۲ منطقه فعالی است در حوزه آموزش، اظهار کرد: کار‌های خوبی در زمینه ماموریت‌های ویژه منطقه، خصوصا کنترل حوادث ترافیکی انجام شده و لازم است مباحث مرتبط با آموزش در این ماموریت بیشتر دیده شود و در آموزش‌های مهارتی در این حوزه فعال باشیم.

وی اظهار کرد: مناطق باید سند توسعه نیروی انسانی خود را تدوین کنند و جذب نیروی هیئت علمی خود را با الگویی مشخص و بر اساس این برآورد‌ها و در راستای ماموریت‌هایی که دارند انجام دهند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.