سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با مخترعین ایرانی؛

تحولی شگرف در فناوری؛ اولین موتور برقی سبک وزن ساخته شد

محققان دانشگاه فنی و حرفه‌ای موفق به طراحی اولین موتور برقی سبک وزن در کشور شدند.

به گزارش خبرنگار   حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی  پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، جوانان دانشجو موفق به تولید و طراحی اولین موتور برقی  کشور با قدرت هشت کیلووات و با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت  شده‌اند.

کیهان پورابراهیمی دانشجوی دانشگاه  فنی حرفه‌ای واحد انزلی و سازنده این موتور برقی  در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی  پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تیم ما در دانشگاه فنی حرفه‌ای موفق به ساخت موتور برقی با قدرت هشت کیلووات و سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت شده‌ است.

این مخترع کشورمان درباره ویژگی‌های موتور برقی که  ساخته است، گفت: موتور‌های برقی که توسط  شرکت‌های خارجی ساخته شده‌اند در سراشیبی به مشکل می‌خورند و نمی‌توانند  به صورت کامل بالا بروند، اما  موتور برقی ایرانی این مشکل را ندارد.

وی ادامه داد: با بالا بردن آمپر‌ها و یک  بار شارژ ۲.۵ ساعته، این موتور می‌تواند به راحتی سراشیبی را بپیماید و ۱۲۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

ساخت موتوربرقی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای 

پورابراهیمی با بیان اینکه بدنه این موتور از فایبرگلاس ساخته شده است، اظهار کرد: به کار رفتن فایبرگلاس در ساخت بدنه سبب سبک وزن شدن موتور شده است.

این مخترع جوان با بیان اینکه طراحی موتور در دانشگاه خدادادی انجام شده است، اظهار کرد:  طراحی و ساخت این موتور تماما به وسیله دانشجویان  دانشگاه فنی حرفه‌ای و در داخل کشور انجام شده است؛   سیستم ترمز کابل دیسک، خط ترمز، کنترلگر سیستم ضدحریق باتری، کنترل شارژ، سیم‌پیچ موتور و بسیاری از اجزای دیگر آن توسط خودمان ساخته شده است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف موتور که باید از کشور‌های دیگر خریداری شود و در داخل آن هارا تولید نمی‌کنیم، گفت: باتری اصلی این موتور در داخل کشور وجود ندارد و ابتدا شرکت‌های دانش بنیان باید آن‌ها را بسازند تا ما از آن‌ها بهره ببریم، و تنها  این قسمت از موتور در داخل تولید نشده  و اگر این مشکل هم برطرف شود، می‌توانیم بگوییم که صفر تا صد ساخت موتور توسط خودمان بوده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
كاش به جاي ارابه شيطان اتومبيل سبك برقي ميساختن
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
امیدوارم ازشون حمایت بشه
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
آفرین برهمت جوانان ایرانی امیدواریم موتور برقی برای ماشین را هم تولید کنید